OneStat.com Web Analytics
print
 
HOME
TUI NEDERLAND
TUI SPIRIT
GESCHIEDENIS
HISTORISCH OVERZICHT
HOLLAND INTERNATIONAL
ARKE
KRAS
ARKEFLY
REISBUREAUS
ROBINSON
LASTMINUTE.NL
MERKEN
ARKE
ARKEFLY
EXTRAVACANZA
GOED IDEE REIZEN
HOLLAND INTERNATIONAL
KIDSWORLDCLUB
KRAS
LASTMINUTE.NL
REISBUREAUS
ROBINSON
TEC4JETS
FACTS & FIGURES
NOMINATIES EN VAKPRIJZEN
BROCHURES EN MAGAZINES
BELEEF!
WERELDS!
ARKEFLYER
A GLOBAL VIEW
ALGEMENE VOORWAARDEN
TUI NEDERLAND
ARKEFLY
ANVR
SGR
CALAMITEITENFONDS
LEVERANCIERS
TUI TRAVEL PLC
PERS EN MEDIA
PERSBERICHTEN
AANMELDEN PERSBERICHTEN
CONTACT
FOTO & MEDIA ARCHIEF
DUURZAAM TOERISME
TUI TRAVEL EN ANVR
VERANKERING
BELEID
ACTIVITEITEN
BESTEMMINGEN - KETEN
BELEID
ACTIVITEITEN
BESTEMMINGEN - PROJECTEN
BELEID
ACTIVITEITEN
CO2-VOETAFDRUK - AIRLINE
BELEID
ACTIVITEITEN
CO2-VOETAFDRUK - KANTOREN
BELEID
ACTIVITEITEN
KLANTEN
BELEID
ACTIVITEITEN
COLLEGA'S
BELEID
ACTIVITEITEN
SUSTAINABLE TOURISM
WIJS OP WINTERSPORT
VERVOER
VERBLIJF
VERMAAK
VERANTWOORDE PARTNERS
VERANTWOORDE TIPS
CONTACT
GERELATEERDE SITES
WERKEN BIJ TUI
CONTACT
RIJSWIJK
ENSCHEDE
ARKEFLY
KRAS
REISBUREAUS
KLANTENSERVICE
COMMUNICATIE

Collega's
TUI Nederland is betrokken bij (toekomstige) collega's en de maatschappij.

Ambitie 2015
TUI Nederland is de meest aantrekkelijke werkgever van de Nederlandse reisbranche. Dit wordt verantwoord door de waardering van diverse criteria op het gebied van een respectvolle, gezonde, stimulerende en uitdagende werkomgeving door de medewerkers in het medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO). Daarnaast wordt het gemiddelde verloop van medewerkers vergeleken met het gemiddelde percentage in de Nederlandse reisbranche.

In 2013 komt uit het 2012 MTO naar voren dat 79,7 procent van de medewerkers positief oordeelt over de vragen met betrekking tot een respectvolle, veilige, stimulerende en uitdagende werkomgeving. Het verloop percentage van 16,2 is bij TUI Nederland hoger dan het reisbranche gemiddelde van 14,5 procent. In 2012 is TUI Nederland samen met KLM en Schiphol uitgeroepen tot aantrekkelijkste werkgever in de Nederlandse reisbranche (Randstad Award 2012).

Ambitie # 15 
De medewerkers vinden dat TUI Nederland een respectvolle, veilige, gezonde, stimulerende en uitdagende werkomgeving heeft.

In 2013 komt uit het 2012 MTO naar voren dat 79,7 procent van de medewerkers positief oordeelt over vragen met betrekking tot een respectvolle, veilige, stimulerende en uitdagende werkomgeving. TUI Nederland heeft een gezonde werkomgeving. Het ziekteverzuim percentage van 2,8 (exclusief zwangerschapsverlof) is bij TUI Nederland lager dan het landelijk gemiddelde van 3,8 procent. Het aantal ziektedagen van 15,1 is lager dan het landelijk gemiddelde van 20 dagen per jaar.

Ambitie # 16
TUI Nederland geeft duurzaam toerisme trainingen aan collega's op de bestemmingen, bij de luchtvaartmaatschappij en in de winkels en kantoren.

In 2013 maakt TUI Nederland gebruik van e-learning. Er zijn zeven duurzaam toerisme modules: Duurzaam toerisme, Wijs op wintersport, Stop kinderarbeid, Kijk niet weg voor kindersekstoerisme, Groene accommodatie, Het groenste reisbureau is oranje en Green Smile (at Home). De modules zijn beschikbaar voor de medewerkers op de bestemmingen, bij de luchtvaartmaatschappij en in de winkels en kantoren. Daarnaast hebben alle product medewerkers en Arke winkelmanagers de ANVR-DTO training gevolgd.

Ambitie # 17
TUI Nederland werkt actief samen met toeristische opleidingsinstanties en overkoepelende organen om het onderwijsprogramma te optimaliseren en duurzaam toerisme kennis te verbeteren.

In 2013 deelt TUI Nederland kennis en ervaring via gastcolleges, stages, scripties, projecten en onderzoeken. In 2013 heeft afdeling Duurzaam Toerisme enkele gastcolleges verzorgd op mbo, hbo en wo-niveau. Diverse studenten en scholieren zijn geholpen met praktijkopdrachten, afstudeeronderzoeken en scripties. Binnen TUI Nederland hebben 274 stagiairs praktijkervaring opgedaan. Daarnaast hebben 88 MBO-studenten het stagetraject binnen Partnership for Talent en Arkefly Academy succesvol doorlopen. 

Ambitie # 18
TUI Nederland faciliteert en stimuleert vrijwilligerswerk bij de collega's binnen de kaders van de TUI Care Foundation.

In 2013 heeft TUI Nederland nog geen infrastructuur voor vrijwilligerswerk voor de medewerkers. Een aantal medewerkers ondersteunt op eigen initiatief kleinschalige lokale projecten op vakantiebestemmingen. Daarnaast hebben TUI-medewerkers € 1.927,75 gedoneerd aan goede doelen via fooien uit dienstreizen en een door TUI Nederland georganiseerde sponsorloop.     

TUI Nederland wil de meest aantrekkelijke werkgever zijn voor het aantrekken en behouden van talent. Dit komt terug in de ambities die TUI Nederland hanteert voor haar medewerkers. De ambities geven aan dat TUI Nederland betrokken is bij haar huidige en toekomstige medewerkers en de maatschappij, waarbij het concern een respectvolle, veilige, gezonde, stimulerende en uitdagende werkomgeving voor haar medewerkers nastreeft.