OneStat.com Web Analytics
print
 
HOME
TUI NEDERLAND
TUI SPIRIT
GESCHIEDENIS
HISTORISCH OVERZICHT
HOLLAND INTERNATIONAL
ARKE
KRAS
ARKEFLY
REISBUREAUS
ROBINSON
LASTMINUTE.NL
MERKEN
ARKE
ARKEFLY
EXTRAVACANZA
GOED IDEE REIZEN
HOLLAND INTERNATIONAL
KIDSWORLDCLUB
KRAS
LASTMINUTE.NL
REISBUREAUS
ROBINSON
TEC4JETS
FACTS & FIGURES
NOMINATIES EN VAKPRIJZEN
BROCHURES EN MAGAZINES
BELEEF!
WERELDS!
ARKEFLYER
A GLOBAL VIEW
ALGEMENE VOORWAARDEN
TUI NEDERLAND
ARKEFLY
ANVR
SGR
CALAMITEITENFONDS
LEVERANCIERS
TUI TRAVEL PLC
PERS EN MEDIA
PERSBERICHTEN
AANMELDEN PERSBERICHTEN
CONTACT
FOTO & MEDIA ARCHIEF
DUURZAAM TOERISME
TUI TRAVEL EN ANVR
VERANKERING
BELEID
ACTIVITEITEN
BESTEMMINGEN - KETEN
BELEID
ACTIVITEITEN
BESTEMMINGEN - PROJECTEN
BELEID
ACTIVITEITEN
CO2-VOETAFDRUK - AIRLINE
BELEID
ACTIVITEITEN
CO2-VOETAFDRUK - KANTOREN
BELEID
ACTIVITEITEN
KLANTEN
BELEID
ACTIVITEITEN
COLLEGA'S
BELEID
ACTIVITEITEN
SUSTAINABLE TOURISM
WIJS OP WINTERSPORT
VERVOER
VERBLIJF
VERMAAK
VERANTWOORDE PARTNERS
VERANTWOORDE TIPS
CONTACT
GERELATEERDE SITES
WERKEN BIJ TUI
CONTACT
RIJSWIJK
ENSCHEDE
ARKEFLY
KRAS
REISBUREAUS
KLANTENSERVICE
COMMUNICATIE

Marktcommunicatie
TUI Nederland profileert zich in al haar communicatie als een verantwoord merk, waarbij elk merk een eigen duurzame branding heeft. Om alle marketingcommunicatie uitingen in lijn te laten zijn met het duurzaam toerismebeleid, werkt TUI Nederland met een duurzaam toerisme communicatieprotocol.

Informatie tijdens het ‘vakantiebelevingsproces’
Tijdens oriënteren, zoeken en boeken
TUI Nederland streeft ernaar om (potentiële) klanten met een interesse voor verantwoord reizen tijdens het oriënteren, het zoeken en het boeken advies over duurzaam toerisme te geven en duurzame vakantieproducten zo duidelijk mogelijk te tonen. Dit geldt onder andere voor informatie op de eigen commerciële websites, via de eigen en franchise reisbureaus en de reisbureaus die onze producten aanbieden, het contact center, de
reisbrochures en overige media zoals advertenties of nieuwsbrieven.


TUI Nederland heeft een duurzaam toerisme retailbeleid opgesteld voor de eigen en franchise winkels. Belangrijke onderdelen van dit retailbeleid zijn trainingen van het personeel, het actief informeren van klanten over duurzame vakantiemogelijkheden en het geven van het goede voorbeeld door zelf milieuvriendelijk te werken. Deze punten gelden voor de eigen Arke reisbureaus als verplichte voorschriften; voor de franchiseketen Holland International Reisbureau en de zelfstandige reisagenten van Holland International Reisbureau at Home zijn het adviezen.

Informatie tussen boeken en aankomst

Gasten van TUI Nederland ontvangen tussen het boeken en de aankomst op de bestemming advies over duurzaam toerisme op de bestemming. Zo staat er informatie over duurzame vakantieproducten en verantwoord gedrag in de digitale reisbescheiden die vooraf worden toegestuurd en wordt er tijdens de reis met Arkefly op verschillende manieren aandacht aan dit onderwerp geschonken.

Informatie op de bestemming
Ook op de vakantiebestemming worden de gasten van TUI Nederland geïnformeerd over verantwoord gedrag. Dit gebeurt onder andere via het welkomstgesprek en de bestemmingsboekjes. Hierin zijn praktische tips te horen en te lezen, bijvoorbeeld met betrekking tot bewuste omgang met water en energie, maar ook hoe te reageren op kinderarbeid en dierenmishandeling.

De vakantieherinnering

Vakantiegangers kunnen misstanden of verzoeken over duurzaam toerisme tijdens de vakantie melden bij de reisleider. Het is ook mogelijk om dit na de vakantie te doen via de afdeling Duurzaam Toerisme, de Klantenservice of via het online klanttevredenheidonderzoek dat aan vakantiegangers wordt toegestuurd.