HOLLAND INTERNATIONAL REIKT GROENE SMILES4U CHEQUES UIT

Rijswijk, 11 december 2012 – Holland International heeft Groene Smiles4U cheques uitgereikt aan drie goede doelen: de Egyptische milieuorganisatie HEPCA die zich inzet voor de Rode Zee, dierenwelzijnsorganisatie Brooke Hospital for Animals en kinderrechtenorganisatie Plan.

Reisagenten die een groene accommodatie van Holland International boeken, ontvangen voor iedere geboekte vakantieganger twee Groene Smiles4U ter waarde van één euro. Hiermee kunnen reisagenten sparen voor goede doelen. Binnenkort worden nieuwe goede doelen aan de lijst toegevoegd. De reisagenten hebben hun gespaarde Groene Smiles4U gedoneerd aan drie organisaties:

Afvalproject Egypte (in samenwerking met HEPCA, een Egyptische milieuorganisatie die zich inzet voor de Rode Zee)
De Egyptische Rode Zeekust staat bekend om de schitterende onderwaterwereld en de zandstranden. Dit natuurschoon wordt helaas bedreigd door zwerfafval. HEPCA ontving een cheque van 10.000 euro voor het plaatsen van honderd afvalbakken in toeristengebied Memsha en grote afvalbakken voor de woonwijk El Kawshar in Hurghada.

Dierenwelzijnsorganisatie Brooke Hospital for Animals
Wereldwijd kunnen toeristen tochtjes maken op paarden en ezels. Door armoede en onwetendheid worden deze dieren verwaarloosd. Mobiele klinieken geven hulp aan afgelegen gemeenschappen, die voorheen geen toegang hadden tot hulp voor hun dieren. De dierenartsen geven gratis behandelingen aan voornamelijk paarden en ezels en voorlichting aan de eigenaren over dierverzorging. De cheque van 9.450 euro zorgt ervoor dat de dierenartsen van een mobiele kliniek in Aswan een halfjaar hun werkzaamheden kunnen uitvoeren. Hiermee kunnen zij tussen de 1.500 en 3.000 paarden en ezels helpen.

Kinderrechtenorganisatie Plan
In Brazilië staan drugs en geweld de ontwikkeling van jongeren in de weg en worden veel meiden slachtoffer van seksuele uitbuiting. Plan wil voorkomen dat jongeren noodgedwongen in de prostitutie belanden. Om minimaal duizend Brazilianen te bereiken worden twintig jongeren in drie maanden tijd getraind en opgeleid tot ‘youth mobilizer’. Zij zullen voorlichting geven aan kinderen, jongeren en hun ouders over seksuele exploitatie en geweld. Plan ontving hiervoor een cheque van 6.000 euro.

TUI Nederland streeft ernaar ruim 500 accommodaties met een duurzaamheidslabel in het vakantieaanbod voor zomer 2013 op te nemen. Dit zijn accommodaties die gecertificeerd zijn door Travelife, een ander GSTC erkend keurmerk of in bezit zijn van een erkend milieumanagementsysteem. De accommodatie neemt bijvoorbeeld vergaande maatregelen voor water, energie en afval, behandelt haar medewerkers eerlijk, gebruikt regionale producten en is actief betrokken bij de lokale bevolking. Meer informatie over TUI Nederland en duurzaam toerisme is te vinden op tui.nl/duurzaamtoerisme.