NIEUW! MET HOLLAND INTERNATIONAL NAAR ALBANIË

Rijswijk, 21 december 2012 – Albanië is een nog volledig onbekende vakantiebestemming, een pareltje dat nog ontdekt moet worden. Holland International is de eerste touroperator die deze bijzondere bestemming toegankelijk maak voor Nederlandse vakantiegangers. Vanaf mei 2013 biedt de touroperator volledig verzorgde vakanties aan met vluchten van ArkeFly naar Durrës en Shëngjin maar ook rondreizen en een 8-daagse Fly Drive.

Veelzijdig
Albanië is verrassend veelzijdig. Het land herbergt zandstranden, een groen bergachtig achterland en mooie cultuursteden. Kortom, een prachtige bestemming voor een ieder die op zoek is naar een zonvakantie of rondreis naar een niet-alledaagse bestemming. Ongerept, gastvrij, niet toeristisch en ongekend voordelig, dat is Albanië in een notendop. Jacques Crijnen, Manager Product Overland: ‘Albanië is echt een ontdekking. Ik ben er nu een aantal keren geweest en ik word steeds enthousiaster. Het is haast ongelofelijk dat zo’n mooie bestemming nog nauwelijks wordt bezocht. En waar eet je nog drie gangen voor tien euro?’

Durrës en Shëngjin
De belangrijkste toeristenplaats is Durrës, een half uur rijden van de hoofdstad en aanvlieghaven Tirana. De baai van Durrës is zo’n twintig kilometer lang en heeft zestig hotels. Het stadje is levendig met bars, restaurantjes en kleine winkels. Opmerkelijk zijn de lange pieren die in de Adriatische zee steken. Er is bijvoorbeeld een pier met een lounge bar voor een avondje uit maar ook één met veel vermaak voor kinderen. In het noorden ligt de badplaats Shëngjin, een stuk kleiner met twaalf hotels. Het gemoedelijke plaatsje is ideaal voor rustzoekers.

Rondreizen
Maar Albanië is meer dan een strandbestemming. Het bergachtige achterland en de historische steden maken het ook geschikt voor een rondreis. Hoofdstad Tirana is zo’n stad bijvoorbeeld maar minstens zo interessant zijn de eeuwenoude opgravingen bij Butrinti in het zuiden. Cultuurliefhebbers halen hun hart op in Berat en Gjirokastër met hun burchten, panoramische uitzichten en oude huizen. ‘Albanië is een perfecte bestemming voor een mix van strand, natuur en cultuur’ aldus Crijnen.