TUI NEDERLAND LANCEERT DUURZAAM TOERISME PLAN 2012-2015

• TUI Nederland blijft koploper duurzaam toerisme en stelt ambitieuze doelen
• Afdeling Duurzaam Toerisme viert vijftienjarig bestaan in 2013

Rijswijk, 3 december 2012 – TUI Nederland lanceert vandaag het Duurzaam Toerisme Plan 2012-2015. In deze strategie staan alle doelen die TUI Nederland de komende drie jaar wil realiseren op het gebied van duurzaam toerisme en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Dit varieert van de ambitie het grootste duurzame vakantieaanbod te hebben tot klimaatneutraal werken op de kantoren. Ook werkt TUI Nederland hard om de CO₂-uitstoot van de eigen airline ArkeFly te reduceren. Het streven is dat ArkeFly in 2015 de laagste CO₂-uitstoot per passagier per kilometer van Nederland heeft, en één van de laagste wereldwijd.

Elise Allart, Manager Duurzaam Toerisme bij TUI Nederland, vertelt: ‘Onze reisorganisatie is al jaren koploper op het gebied van duurzaam toerisme, onze afdeling bestaat volgend jaar al vijftien jaar! We hebben als grootste reisorganisatie een voorbeeldfunctie, daarom richten we ons met het Duurzaam Toerisme Plan niet alleen op onze eigen organisatie maar willen we ook richting geven aan de Nederlandse reisbranche. Het uiteindelijke doel is dat vakantiebestemmingen zich duurzaam ontwikkelen, met aandacht voor mens, dier en natuur en we zien graag dat alle reisorganisaties zich daarvoor inzetten.’

Ambities
De duurzaam toerisme strategie 2012-2015 van TUI Nederland bestaat uit zeven ambities en achttien subdoelen. De zeven ambities zijn:
• TUI Nederland is onafhankelijk gecertificeerd op het gebied van duurzaam toerisme en maatschappelijk verantwoord ondernemen.
• TUI Nederland heeft het grootste duurzame vakantieaanbod met meer dan 1.000 gecertificeerde accommodaties met een duurzaamheidslabel.
• TUI Nederland investeert meer dan 500.000 euro in de duurzame ontwikkeling van vakantiebestemmingen.
• ArkeFly heeft de laagste CO₂-uitstoot per luchtvaartpassagier per kilometer van Nederland en één van de laagste wereldwijd.
• TUI Nederland werkt klimaatneutraal en compenseert daardoor ongeveer 7.000 ton CO₂.
• Meer dan dertig procent van de klanten van TUI Nederland verblijft in een accommodatie met duurzaamheidslabel. • TUI Nederland is de meest aantrekkelijke werkgever in de Nederlandse reisbranche.

Meer informatie
Het Duurzaam Toerisme Plan 2012-2015 is te vinden op deze website. Onder 'Duurzaam Toerisme' vindt u het Duurzaam Toerisme Jaarverslag 2012 en meer informatie over TUI Nederland en duurzaam toerisme.