BLACK FRIDAY t/m maandag tot 100,- extra korting | Boek nu!

COVID Care service

Vertrek je uiterlijk 31 maart 2021 op een TUI vliegvakantie, autovakantie, skivakantie, rondreis of een citytrip, dan krijg je daar automatisch de COVID Care service bij zodat je met een gerust hart op vakantie gaat.

Vertoon je COVID-symptomen tijdens je reis? Je kan 24/7 rekenen op telefonische medische assistentie aan de hand van een noodnummer. De noodcentrale kan worden bereikt op telefoonnummer +34 934 96 38 82 en zal je begeleiden bij de nodige stappen.

De COVID Care service dekt bovendien de kosten voor het afnemen van een COVID-test ter plaatse. Mocht je COVID-positief testen dekken we ook de kosten van eventuele medische hulp of een medisch noodzakelijke repatriëring.

Als je in quarantaine moet tijdens je vakantie dan zorgen wij ervoor dat je langer op je bestemming kunt blijven, samen met je gezin (wonend onder hetzelfde dak). En uiteraard een nieuwe terugvlucht, zonder extra kosten.

Bekijk de algemene voorwaarden.

Ontdek al onze services

Reisverzekering

Zoals altijd raden we je bijkomend het afnemen van een reisverzekering aan om andere onvoorziene omstandigheden van je vakantie te dekken. En vanzelfsprekend doen we er alles aan om je te beschermen tegen het coronavirus tijdens je vlucht en op de bestemming. Van het professioneel reinigen van onze vliegtuigen tot de hoogste hygiënenormen in de hotels. Lees meer over hoe we je beschermen.

In het kort: De Covid Care Service

Vertrek je uiterlijk 31 maart 2021 op een TUI vliegvakantie, autovakantie, skivakantie, rondreis of een citytrip, dan krijg je daar automatisch de COVID Care service bij zodat je met een gerust hart op vakantie gaat. **De COVID Care service is niet inbegrepen bij losse vliegtickets, cruises, TUI Villas, sportreizen, vaarvakanties en gekoppelde arrangementen.

Inbegrepen in de COVID Care service

  • 24/7 telefonische medische assistentie via een TUI noodnummer
  • Dekking van de kosten van een COVID-test op bestemming bij onverwachte symptomen
  • Dekking van alle medische kosten n.a.v. een positieve COVID-test (inclusief de kosten van een PCR-test)
  • Dekking van kosten van extra overnachtingen, indien je langer in quarantaine moet dan je geplande vakantie (indien repatriëring geen medische vereiste is)
  • Dekking van kosten van een nieuwe terugreis, indien je door quarantaine niet op de oorspronkelijke datum kunt terugreizen
  • Repatriëring van jezelf en je gezin (indien medisch vereist) naar je thuisadres of naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis bij je thuisadres

Niet inbegrepen bij de COVID Care service

Onderstaande punten zijn niet inbegrepen bij de COVID Care service. Hier kan je je wel aanvullend voor verzekeren. Lees alle informatie over onze Allrisk verzekering.

  • Alle andere medische kosten gerelateerd aan andere ziektes of ongevallen
  • Dekking van kosten indien algemene en plaatselijke hygiëne-maatregelen niet werden nageleefd
  • Kosten die reeds door derden (door TUI zelf of overheidsinstanties) worden gedekt
  • Repatriëring van meereizende personen die geen familie zijn (wonend onder hetzelfde dak) bij een medisch vereiste repatriëring van een besmet persoon

Q&A COVID Care

Q: Wat kost de COVID Care Service? Wordt mijn vakantie hierdoor duurder?
A: De COVID Care service is inbegrepen in de pakketprijs. Er wordt geen meerprijs gerekend.

Q: Is de COVID Care Service inbegrepen bij alle TUI reizen?
A: De TUI COVID Care Service is inbegrepen in de pakketprijs voor alle TUI vliegvakanties, autovakanties, skivakanties, rondreizen, citytrips en onder het merk TUI samengestelde reizen geboekt op https://www.tui.nl/, https://www.kras.nl/, https://www.goedideereizen.nl/, of bij je (Beleef Reizen) reisagent. De TUI COVID Care Service geldt niet op de verkoop van losse vliegtickets, Vaarvakanties, TUI villa’s, Sportreizen, Cruises en gekoppelde reisarrangementen.

Q: Vanaf wanneer ben ik gedekt door de COVID Care Service?
A: Deze service is geldig voor alle vertrekken tot en met 31 maart 2021. Ook klanten die op dit moment in het buitenland verblijven kunnen aanspraak maken op de service. De service start op moment dat je vertrekt en eindigt op het moment dat je reis is beëindigd, of uiterlijk 90 dagen na aanvang van de reis.

Q: Wat is er inbegrepen in de COVID Care Service?
A: Als onderdeel van onze TUI Garanties biedt de COVID Care Service, in partnership met AXA, de volgende dekking:

  • Telefonische medische assistentie via een 24/7 TUI noodnummer dat je kunt bellen als je symptomen hebt
  • Dekking van de kosten van een COVID test op bestemming mocht je onverwacht symptomen van COVID vertonen tijdens de vlucht of op de bestemming
  • Alle medische kosten m.b.t. een positieve covid-test (incl. de kost van de PCR-test)
    • Extra nachten mocht je in quarantaine moeten langer dan je geplande vakantie (indien repatriëring geen medische vereiste is)
    • Nieuw transport indien je langer moeten blijven door quarantaine
    • Indien medisch vereist: repatriëring van jezelf en je gezin naar je thuisadres of in het dichtstbijzijnde ziekenhuis bij je thuisadres

De algemene polisvoorwaarden over wat gedekt is en wat uitgesloten is, kun je hier terugvinden.

Q: Wat is uitgesloten in de COVID Care Service?
A: Er zijn een aantal uitsluitingen in de COVID Care Service:

  • De service is niet van toepassing op alle andere medische kosten gerelateerd aan andere ziektes of ongevallen
  • Geen dekking indien de algemene en plaatselijke hygiëne-maatregelen ter preventie van een mogelijke COVID-besmetting niet werden nageleefd
  • Kosten die door derden (door TUI zelf of overheidsinstanties) worden gedekt
  • Meereizende personen die geen familie zijn (wonend onder hetzelfde dak) zullen bij een medisch vereiste repatriëring van de besmette persoon niet mee gerepatrieerd worden

De algemene polisvoorwaarden over wat gedekt is en wat uitgesloten is, kun je hier terugvinden.

Q: Ik heb mijn vakantie omgeboekt naar volgend jaar. Geldt deze COVID Care Service ook voor mijn omgeboekte vakantie?
A: De service geldt voor alle vertrekken tot en met 31 maart 2021. Vakanties met een vertrekdatum na 31 maart 2021 vallen niet onder deze COVID Care Service

 

Q: Is het zinvol om ook nog een reisverzekering af te sluiten?
A: Jazeker, we adviseren je om een goede reisverzekering af te sluiten. De COVID Care Service dekt alleen bij positieve covid gevallen. Alle andere ziektes en ongevallen zijn niet verzekerd via de COVID Care Service. Hiervoor raden we aan om een reisverzekering af te sluiten. TUI werkt hiervoor samen met Europeesche Verzekeringen. Via TUI Extra’s kun je een reisverzekering afsluiten.

Q: Mocht ik besmet raken tijdens mijn vakantie, mag mijn familie dan bij me blijven?
A: Je reisgezelschap is beschermd door de  TUI COVID Care Service. Wanneer je ziek wordt en positief getest wordt op COVID-19 en je in quarantaine moet, zal er een vergoeding zijn tot een maximum van 14 dagen voor een maximum bedrag per dag van 250 EUR. De extra reiskosten en omboekingskosten worden ook vergoed. Dit alles samen tot een maximum van 3.500 EUR per reis.

Onze collega’s op de bestemming en het TUI noodnummer +34 934 96 38 82 zijn er om je te ondersteunen en te helpen bij de stappen die ondernomen moeten worden. Alleen als het medisch noodzakelijk is en de lokale arts verklaart dat je naar huis kunt reizen, zal er een repatriëring van je gezin (woonachtig op hezelfde adres) uitgevoerd worden.

 

Q: Als ik ziek word door COVID-19, kan ik me dan isoleren op mijn hotelkamer?
A: Als je tijdens de reis ziek wordt met COVID dan vragen we je de procedure te volgen en contact op te nemen met het 24/7 noodnummer via +34 934 96 38 82. Deze specialisten zullen je begeleiden in de stappen die je moet nemen zoals het afnemen van een COVID test. De verdere stappen zullen dan door het medisch team bepaald worden.

 

Q: Hoe zit het met de kosten als ik op mijn vakantiebestemming moet worden opgenomen?
A: Alle medische kosten m.b.t het positief testen bij covid worden gedekt door deze COVID Care Service.  Voor alle andere ziektes zal deze service geen dekking bieden en zal je moeten terugvallen op je  reisverzekering.  We raden dan ook aan om je voor alle andere aspecten van je reis goed te verzekeren.

 

Q: Als mijn vakantie pas volgend jaar is, geldt de COVID Care Service dan ook?
A: Onze COVID Care Service geldt op alle vertrekken tot en met 31 maart 2021, voor alle reeds gemaakte en ook nieuwe boekingen. Voor vertrekken na 31 maart 2021 geldt deze service niet.

 

Q: Wat moet ik doen als ik voor vertrek ziek word door COVID?
A: Als je voor vertrek positief getest bent op COVID-19 kun je niet reizen. Tot 7 dagen voor vertrek kun je gebruik maken van onze versoepelde omruilgarantie. Hiermee kun je kosteloos je reis omboeken naar een andere datum, bestemming of ander reisgezelschap. Deze versoepelde omruilgarantie is geldig tot en met 31 oktober 2020. Meer informatie hierover lees je hier. Als je een annuleringsverzekering (link) hebt afgesloten via ons, is dit uiteraard ook gedekt.

Q: Wat moet ik doen als ik me niet goed voel en COVID symptomen begin te vertonen als ik op reis ben?
A: Als je je niet goed voelt en je ziek begint te voelen, raden wij aan om in je hotelkamer te blijven en het hotel op de hoogte te brengen. En neem direct contact op met het 24/7 noodnummer via +34 934 96 38 82.  Als je belt houd dan het TUI reserveringsnummer bij de hand. Dit moet je doorgeven. De  specialisten van dit noodnummer zullen je begeleiden in de volgende stappen met in eerste instantie het afnemen van een covid-test. Verdere stappen zullen dan bepaald worden door het medisch team.


Q: Hoe kan ik gemaakte kosten declareren?
A: Je dient hier melding van te maken bij het TUI noodnummer +34 934 96 38 82.  Bewaar alle betaalbewijzen goed. De procedure zal verder toegelicht worden door de medewerker aan de lijn.

 

Q: Kan ik mijn eigen reisverzekering raadplegen mocht ik op vakantie besmet raken met COVID-19?
A: Uiteraard heb je zelf de keuze tot wie je je wendt om je verder te helpen.