Om je een veilige en zorgeloze vakantie te kunnen bieden, hanteert TUI strikte regels in haar hotels. Deze regels en maatregelen, die voldoen aan de normen met betrekking tot het coronavirus, zijn samengevat in dit tienpuntenplan.
Het tienpuntenplan is niet alleen geïntroduceerd voor de eigen hotelmerken van TUI, zoals TUI BLUE en TUI MAGIC LIFE, maar is ook beschikbaar gesteld aan hotelpartners.
Alle kamers worden voor aankomst van nieuwe gasten schoongemaakt met speciale middelen. Er is extra aandacht voor de badkamer, nachtkastjes en apparaten voor dagelijkse behoeften.
In de openbare ruimtes van het hotel, zoals in de restaurants en op de gangen, wordt door personeel en gasten anderhalve meter afstand van elkaar gehouden.
Gasten en medewerkers kunnen bij alle belangrijke contactpunten hun handen desinfecteren. Hieronder vallen bijvoorbeeld plekken waar eten en drinken wordt aangeboden, sportfaciliteiten en de lobby.
In de restaurants staan de tafels opgesteld met een minimale afstand van anderhalve meter, waardoor de capaciteit lager is dan gebruikelijk. Daarom geldt er een maximum aantal gasten.
Waar mogelijk wordt eten en drinken geserveerd door personeel met beschermende maskers. Buffetten met zelfbediening worden minder gebruikt.
Om een vakantie te kunnen bieden die voldoet aan ieders verwachtingen, zijn de openingstijden van restaurants en andere faciliteiten verruimd.
Activiteiten worden met een klein aantal deelnemers en zonder direct contact uitgevoerd. Zo kan er een golf- of tenniswedstrijd plaatsvinden, maar geen voetbaltoernooi. Het spa-aanbod is aangepast en de kinderopvang is afgestemd op de geldende normen.
In veel hotels kun je online inchecken via de website van het hotel. Dat kan ook met je tablet of smartphone. De check-in is daardoor grotendeels contactloos.
Het personeel in de hotels werkt in vaste teams, om het besmettingsgevaar te verkleinen en beter te kunnen controleren.
Personeel van de hotels van TUI heeft een speciale training gevolgd. Voor partnerhotels, die niet door TUI worden beheerd, is een uitgebreid opleidings- en testprogramma gelanceerd.
Lees wat wij doen om samen weer veilig en onbezorgd op reis te gaan. Een geldige gezondheidsverklaring is verplicht.
Veranderingen tijdens je reisAlles over de wijzigingen op de luchthaven en wat anders is tijdens de vlucht.
Veranderingen tijdens vluchten