We respecteren jouw privacy

TUI.nl gebruikt verschillende soorten cookies. Naast functionele cookies, die noodzakelijk zijn om onze website te laten functioneren, plaatsen wij analytische cookies om het gebruik en de kwaliteit van onze website te meten. Ook plaatsen wij graag cookies voor een betere gebruikservaring. Deze cookies maken het mogelijk om gepersonaliseerde en relevante aanbiedingen te tonen, social media koppelingen te maken en maken het derden mogelijk om jouw internetgedrag te volgen en daarop afgestemde advertenties te tonen (zogenaamde tracking cookies). Door op “Akkoord” te klikken geef je toestemming voor het plaatsen van alle hiervoor omschreven cookies. Indien je kiest voor “Weigeren” plaatsen wij enkel functionele en analytische cookies.

We mogen weer! Lees eerst hier de voorwaarden, voor bepaalde (oranje) bestemmingen kunnen afwijkende regels gelden.

Om je een veilige en zorgeloze vakantie te kunnen bieden, hanteert TUI strikte regels in haar hotels. Deze regels en maatregelen, die voldoen aan de normen met betrekking tot het coronavirus, zijn samengevat in dit tienpuntenplan.

Het tienpuntenplan is niet alleen geïntroduceerd voor de eigen hotelmerken van TUI, zoals TUI BLUE en TUI MAGIC LIFE, maar is ook beschikbaar gesteld aan hotelpartners.

1. Extra grondige schoonmaak van de kamers

Alle kamers worden voor aankomst van nieuwe gasten schoongemaakt met speciale middelen. Er is extra aandacht voor de badkamer, nachtkastjes en apparaten voor dagelijkse behoeften.

 

2. Afstand houden in openbare ruimtes

In de openbare ruimtes van het hotel, zoals in de restaurants en op de gangen, wordt door personeel en gasten anderhalve meter afstand van elkaar gehouden.

 

3. Voldoende desinfectie-punten

Gasten en medewerkers kunnen bij alle belangrijke contactpunten hun handen desinfecteren. Hieronder vallen bijvoorbeeld plekken waar eten en drinken wordt aangeboden, sportfaciliteiten en de lobby.

 

4. Maximum aantal gasten in restaurants

In de restaurants staan de tafels opgesteld met een minimale afstand van anderhalve meter, waardoor de capaciteit lager is dan gebruikelijk. Daarom geldt er een maximum aantal gasten.

 

5. Minder zelfbediening, meer buffetten met bediening

Waar mogelijk wordt eten en drinken geserveerd door personeel met beschermende maskers. Buffetten met zelfbediening worden minder gebruikt.

6. Ruimere openingstijden van faciliteiten

Om een vakantie te kunnen bieden die voldoet aan ieders verwachtingen, zijn de openingstijden van restaurants en andere faciliteiten verruimd.

 

7. Activiteiten en entertainment zonder direct contact

Activiteiten worden met een klein aantal deelnemers en zonder direct contact uitgevoerd. Zo kan er een golf- of tenniswedstrijd plaatsvinden, maar geen voetbaltoernooi. Het spa-aanbod is aangepast en de kinderopvang is afgestemd op de geldende normen.

 

8. Contactloos inchecken in de meeste hotels

In veel hotels kun je online inchecken via de website van het hotel. Dat kan ook met je tablet of smartphone. De check-in is daardoor grotendeels contactloos.

 

9. Personeel werkt in vaste teams

Het personeel in de hotels werkt in vaste teams, om het besmettingsgevaar te verkleinen en beter te kunnen controleren.

 

10. Uitgebreide training voor personeel

Personeel van de hotels van TUI heeft een speciale training gevolgd. Voor partnerhotels, die niet door TUI worden beheerd, is een uitgebreid opleidings- en testprogramma gelanceerd.