Hallo Aruba! Bekijk ons aanbod

Wie ontvangt de Corona-voucher?

Als jouw vakantie in verband met het coronavirus is geannuleerd, ontvang je ter compensatie van deze annulering een Corona-voucher. Het gaat om door TUI vanwege het coronavirus geannuleerde vakanties, waarvan de annulering heeft plaatsgevonden vóór 1 januari 2021.

Er is momenteel een beperkt reisaanbod beschikbaar. Tegelijkertijd moeten we helaas ook nog steeds reizen annuleren. Reizigers waarvan de reis wordt geannuleerd worden hierover door ons geïnformeerd. Je ontvangt van ons een voucher ter waarde van de door jou betaalde reissom van jouw reis. Hierover nemen we contact met je op.

Hoe lang is de voucher geldig?

De Corona-voucher is een jaar lang geldig op alle pakketreizen en vliegtickets uit het aanbod van TUI. Je hebt dus een jaar lang de tijd om een nieuwe vakantie uit te zoeken. De nieuwe vertrekdatum mag dus ook ná de geldigheid van de voucher zijn, zolang de boeking maar binnen een jaar na uitgifte is gedaan.

Meer informatie

Voor meer informatie en veelgestelde vragen over de maatregelen omtrent het coronavirus en de Corona-voucher, kun je terecht op deze pagina.

Voorwaarden Corona-voucher

De onderstaande voorwaarden zijn van toepassing op de Corona-voucher.

 

Voorwaarden Corona-voucher - TUI Pakketreis

  • Deze voorwaarden zijn van toepassing op de (inwisseling van de) Corona-voucher, uitgegeven door TUI Nederland N.V., gevestigd te 2288 GC, Rijswijk aan de Volmerlaan nr. 3.
  • De Corona-voucher wordt enkel verstrekt aan de hoofdboeker van de oorspronkelijke boeking en de waarde van de Corona-voucher stemt overeen met de door u betaalde reissom van de oorspronkelijke boeking.
  • Deze Corona-voucher valt conform het (tijdelijke) bestuursbesluit d.d. 16 maart 2020 onder dekking van de garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reisgelden.
  • Deze Corona-voucher kan uitsluitend gebruikt worden ten behoeve van (gedeeltelijke) betaling van één of meer (pakket)reizen uit het reisaanbod van TUI Nederland N.V. en/of vliegtickets uit het aanbod van TUI Airlines Nederland B.V.
  • De reis dient te worden geboekt via een van de TUI boekingskanalen (dit kan zijn een TUI Reisbureau, TUI.nl, de TUI app, het TUI Customer Services Center of een TUI at Home Mobiele Reisadviseur) en deze Corona-voucher kan uitsluitend ten tijde van de boeking worden ingeleverd.
  • De Corona-voucher is geldig tot 1 jaar na datum van uitgifte.
  • Indien u bij boeking minder besteedt dat de op de voucher vermelde waarde, ontvangt u een restantvoucher, waarop het alsdan resterende bedrag wordt vermeld. De datum van uitgifte en geldigheidsduur van de initieel uitgegeven Corona-voucher blijven van toepassing op deze restantvoucher. 
  • Indien u bij boeking meer besteedt dan de op de Corona-voucher vermelde waarde, dient u het verschil bij te betalen.
  • Indien u na inwisseling van de Corona-voucher de nieuw geboekte reis annuleert, ontvangt u wederom een voucher ter waarde van het bestede bedrag. Deze nieuwe voucher valt niet onder de dekking van de garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reisgelden.
  • De Corona-voucher is op naam gesteld en strikt persoonlijk. Overdracht van de (restant)voucher is slechts mogelijk aan een (andere) deelnemer van de oorspronkelijke boeking en onder de voorwaarde dat dit vooraf kenbaar wordt gemaakt aan TUI. Daarnaast is het mogelijk om de Corona-voucher te gebruiken voor een nieuwe boeking, ook wanneer de eigenaar van de Corona-voucher zelf geen onderdeel uitmaakt van het reisgezelschap van de nieuwe reis.
  • Indien TUI aan de hand van enige ontbrekende (beveiligings)kenmerken enigszins het vermoeden heeft dat deze Corona-voucher ongeldig of vervalst is, kan zij deze als ongeldig aanmerken en deze als betaalmiddel weigeren en contante betaling van de klant eisen. Kopiëren, namaken, vermenigvuldigen en/of op enigerlei wijze reproduceren van deze Corona-voucher is verboden. Bij overtreding van deze bepaling wordt aangifte gedaan.
  • Wanneer de Corona-voucher niet is ingewisseld vóór het verstrijken van de geldigheidsduur, zal TUI de volledige (resterende) waarde uiterlijk 1 jaar na uitgiftedatum van de Corona-voucher in contanten terugbetalen. Voorafgaand aan het verstrijken van de geldigheidsduur van de Corona-voucher zal TUI pro-actief bankrekeningnummers opvragen, zodat de (resterende) waarde in contanten kan worden teruggestort. Een verzoek tot terugbetaling kan worden gedaan vanaf 6 maanden na uitgiftedatum van de Corona-voucher; in dat geval zal een dergelijke aanvraag zo spoedig mogelijk worden behandeld.
  • Voor vragen ten aanzien van (inwisseling van) de Corona-voucher kunt u terecht op: https://www.tui.nl/coronavirus-faq/.

 

Voorwaarden Algemene voucher (incl. losse vliegtickets)

  • Deze voorwaarden zijn van toepassing op de (inwisseling van de) TUI voucher (hierna: ‘Voucher’), uitgegeven door TUI Nederland N.V., gevestigd te 2288 GC, Rijswijk aan de Volmerlaan nr. 3.
  • De Voucher wordt enkel verstrekt aan de hoofdboeker van de oorspronkelijke boeking.
  • De Voucher kan uitsluitend gebruikt worden ten behoeve van (gedeeltelijke) betaling van één of meer (pakket)reizen uit het reisaanbod van TUI Nederland N.V. en/of vliegtickets uit het aanbod van TUI Airlines Nederland B.V.
  • De reis dient te worden geboekt via een van de TUI boekingskanalen (dit kan zijn een TUI Reisbureau, TUI.nl, de TUI app, het TUI Customer Services Center of een TUI at Home Mobiele Reisadviseur) en deze Voucher kan uitsluitend ten tijde van de boeking worden ingeleverd.
  • De Voucher is geldig tot 1 jaar na datum van uitgifte.
  • Indien u bij boeking minder besteedt dat de op de Voucher vermelde waarde, ontvangt u een restantvoucher, waarop het alsdan resterende bedrag wordt vermeld. De datum van uitgifte en geldigheidsduur van de initieel uitgegeven Voucher blijven van toepassing op deze restantvoucher.
  • Indien u bij boeking meer besteedt dan de op de Voucher vermelde waarde, dient u het verschil bij te betalen.
  • Indien u na inwisseling van de Voucher de nieuw geboekte reis annuleert, ontvangt u wederom een voucher ter waarde van het bestede bedrag.
  • De Voucher is op naam gesteld en strikt persoonlijk. Overdracht van de (restant)voucher is slechts mogelijk aan een (andere) deelnemer van de oorspronkelijke boeking en onder de voorwaarde dat dit vooraf kenbaar wordt gemaakt aan TUI. Daarnaast is het mogelijk om de Voucher te gebruiken voor een nieuwe boeking, ook wanneer de eigenaar van de Corona-voucher zelf geen onderdeel uitmaakt van het reisgezelschap van de nieuwe reis.
  • Indien TUI aan de hand van enige ontbrekende (beveiligings)kenmerken enigszins het vermoeden heeft dat deze Voucher ongeldig of vervalst is, kan zij deze als ongeldig aanmerken en deze als betaalmiddel weigeren en contante betaling van de klant eisen. Kopiëren, namaken, vermenigvuldigen en/of op enigerlei wijze reproduceren van deze Voucher is verboden. Bij overtreding van deze bepaling wordt aangifte gedaan.
  • Deze Voucher valt niet onder de dekking van de garantieregeling van de Stichting Garantiefonds Reisgelden.
  • Wanneer de voucher niet is ingewisseld vóór het verstrijken van de geldigheidsduur, zal TUI de volledige (resterende) waarde uiterlijk 1 jaar na uitgiftedatum van de voucher in contanten terugbetalen. Voorafgaand aan het verstrijken van de geldigheidsduur van de voucher zal TUI pro-actief bankrekeningnummers opvragen, zodat de (resterende) waarde in contanten kan worden teruggestort. Een verzoek tot terugbetaling kan worden gedaan vanaf 6 maanden na uitgiftedatum van de voucher; in dat geval zal een dergelijke aanvraag zo spoedig mogelijk worden behandeld. Met uitzondering van de volgende afwijkende regel:
    • Indien u een voucher heeft ontvangen in het kader van de TUI Omruilgarantie of Kras Omruilgemak, wordt na het verstrijken van de geldigheidsduur, de (resterende) waarde niet in contanten uitgekeerd.
  • Voor vragen ten aanzien van (inwisseling van) de Voucher kunt u terecht op: https://www.tui.nl/coronavirus-faq/.
Wat en hoe heb jij geboekt?

TUI pakketreis rechtstreeks bij TUI

Heb je een TUI pakketreis rechtstreeks geboekt op TUI.nl, in een TUI winkel of bij TUI at Home? Dan verschijnt er een voucher in je Mijn TUI omgeving. De garantieregeling van SGR is van toepassing op deze voucher.

Ga naar Mijn TUI

TUI pakketreis bij andere reisagent

Heb je een TUI pakketreis rechtstreeks geboekt bij een andere reisagent dan TUI? Dan heeft de reisagent bij wie je jouw reis hebt geboekt de voucher ontvangen. De garantieregeling van SGR is van toepassing op deze voucher.

Vind jouw reisagent

Alleen vliegticket(s) bij TUI

Heb je alleen een vliegticket geboekt? Dan verschijnt er een voucher in je Mijn TUI omgeving. Omdat je een los vliegticket hebt geboekt, is de garantieregeling van SGR niet van toepassing op deze voucher.

Ga naar Mijn TUI

Samen uit, samen thuis

Ook als je deze zomer nog weg wil, kun je bij ons terecht. De keuze is op dit moment wellicht wat kleiner, maar we bieden nu alleen reizen aan waar we helemaal achter staan.

Bekijk bestemmingen