OVERZICHT PERSBERICHTEN
Reisbureau van het Jaar Awards

15 May 2018

Vijf TUI reisbureaus verkozen tot Beste Reisbureau van de provincie 2018

In een zinderende finale zijn de TUI Reisbureaus in Flevoland, Gelderland, Utrecht, Zeeland en Zuid-Holland gisteravond verkozen tot Beste Reisbureaus van hun provincie. De reisagenten mogen deze prestigieuze titel op hun naam schrijven. Vooral hun omnichannel aanpak maakt dat zij zich positief onderscheiden van de rest.

Meest rendabele reisbureau
De spanning op de gala-avond van de awarduitreiking was te snijden; de beste twee reisbureaus per provincie kregen eindelijk te horen wie zich het Beste Reisbureau van de provincie 2018 mag noemen. Onder hen bevonden zich maar liefst tien TUI reisbureaus. De jury beoordeelde de deelnemende reisbureaus op basis van criteria als omzet, arbeidsproductiviteit en winst. Samen met de resultaten van het Mystery Buyer onderzoek en het klanttevredenheidsonderzoek beoordeelde de jury de winnaars per provincie als het meeste rendabele reisbureau van hun provincie.

Reisbureaus springlevend
Een duidelijk bewijs dat het geloof van TUI in de fysieke reisbureaus als belangrijk verkoopkanaal, meer dan terecht is. Persoonlijk advies van een reisverkoper met kennis van zaken heeft voor veel reizigers een belangrijke meerwaarde. Het is een vorm van ontzorgen die weer aan populariteit toeneemt. Met de 130 TUI reiswinkels verspreid over heel Nederland, de website TUI.nl, de contactcenters en de mobiele reisadviseurs heeft de reiziger een keur aan mogelijkheden om zijn TUI reis te boeken. Met deze omnichannel aanpak weet de reisorganisatie zich positief te onderscheiden.

Arjan Kers, General Manager TUI Nederland “Het is fantastisch om te zien dat de betrokkenheid van onze bevlogen medewerkers leidt tot tevreden klanten. Dit resultaat is prachtig, maar onze drijfveer is met name excelleren richting klant. Het is de klant die uiteindelijk bepaalt of wij succesvol zijn."

Nico van der Veer, Directeur Retail TUI Nederland voegt daar aan toe: "Ik ben heel trots op onze collega’s! In maar liefst vijf provincies is TUI tot het beste reisbureau verkozen.Een goed persoonlijk reisadvies heeft nog steeds toegevoegde waarde voor de vakantieganger."

Indrukwekkende prestatie
De jury roemt de prestatie van TUI om de 130 reiswinkels naar de top te leiden: “Het verkoopconcept is strak uitgewerkt en goed neergezet. De innovaties in de winkels zijn indrukwekkend. De trots waarmee iedere medewerker over TUI praat, is fantastisch om te horen. Het is gedurfd en knap dat TUI de winkelmanagers de ruimte geeft om lokaal te excelleren.” Dat deze aanpak zijn vruchten afwerpt blijkt uit het feit dat 10 TUI Reisbureaus in de halve finale zijn beland en streden om de titel van Beste Reisbureau van de provincie 2018.

TUI winkels in de halve finale:
Flevoland - TUI Zeewolde & TUI Lelystad
Gelderland - TUI Nijkerk & TUI Nijmegen Dukenburg
Groningen - TUI Groningen Helderplein
Noord-Holland - TUI Heemstede
Utrecht - TUI Nieuwegein & TUI Zeist
Zuid-Holland - TUI Wassenaar
Zeeland - TUI Terneuzen

Op de foto: De vijf TUI provincie winnaars omringd door alle aanwezige TUI collega's.