We respecteren jouw privacy

TUI.nl gebruikt verschillende soorten cookies. Naast functionele cookies, die noodzakelijk zijn om onze website te laten functioneren, plaatsen wij analytische cookies om het gebruik en de kwaliteit van onze website te meten. Ook plaatsen wij graag cookies voor een betere gebruikservaring. Deze cookies maken het mogelijk om gepersonaliseerde en relevante aanbiedingen te tonen, social media koppelingen te maken en maken het derden mogelijk om jouw internetgedrag te volgen en daarop afgestemde advertenties te tonen (zogenaamde tracking cookies). Door op “Akkoord” te klikken geef je toestemming voor het plaatsen van alle hiervoor omschreven cookies. Indien je kiest voor “Weigeren” plaatsen wij enkel functionele en analytische cookies.

Bye Bye Blue Monday Deals Tot 150,- extra korting p.p. Omruilgarantie

Toch nemen we geen afscheid van deze mooie reizen. En ook de mensen achter de schermen bij KRAS blijven met veel aandacht en liefde de reizen verzorgen. Alleen dan nu onder de naam TUI. We begrijpen dat dat vragen oproept. Gaat mijn geboekte reis nog wel door? Wat moet ik nu met mijn Corona-voucher?

Laatste update: 5-1-2021
De komende tijd zal deze pagina worden uitgebreid met meer informatie.

Veelgestelde vragen

Ik heb een reis geboekt bij KRAS

Q: Gaat mijn geboekte reis nog door?
A: Ja, je geboekte reis gaat gewoon door, daar verandert niets aan. Wat we niet in de hand hebben is een eventuele negatieve wijziging van het reisadvies.

Overige vragen

Q: Bij wie kan ik terecht met vragen over mijn geboekte KRAS reis?
A: Voor vragen kun je altijd contact opnemen met het TUI Customer Services Center, een TUI reisbureau, of een TUI at Home mobiele reisadviseur en alle bij TUI aangesloten ANVR reisbureaus.

Q: Wat betekent dit voor de KRAS reisleiders?
A: Onze KRAS reisleiders zijn onmisbaar voor onze rondreizen, daar verandert niets aan. De uitvoer van onze rondreizen blijft hetzelfde, maar vanaf 1 april 2021 is de KRAS reisleider een TUI reisleider.

Q: Blijft TUI straks nog singlereizen aanbieden?
A: Ja, singlereizen zullen ook bij TUI te boeken zijn.

Q: Kunnen FNV leden straks nog steeds gebruiken van de ledenkorting bij TUI?
A: Ja, FNV leden kunnen straks nog steeds gebruik maken van de ledenkorting. Echter, deze korting zal uitsluitend bij de TUI reisbureaus gegeven kunnen worden en niet meer via de website.

Q: Zijn de KRAS cadeaubonnen ook ná 1 april 2021 nog geldig en in te leveren bij TUI?
A: De KRAS cadeaubonnen zijn in te wisselen bij TUI, ook na 1 april 2021. Voor de inwisseling blijft het normale proces (fysiek opsturen van de cadeaubon) van toepassing.

Q: Kan ik bij TUI ook rondreizen boeken?
A: Jazeker! TUI biedt al jaren rondreizen aan. We zijn nu druk bezig om de rondreizen van KRAS daaraan toe te voegen. Dus de mooiste rondreizen vind je straks bij TUI met een enorm grote keuze.

Q: Gaan alle KRAS reizen mee naar TUI?
A: Zo goed als alle bijzondere reizen van KRAS gaan mee naar TUI. Hierbij kun je denken aan singlereizen, culinaire arrangementen, cruises en daarnaast natuurlijk ook alle zonvakanties en stedentrips.

Q: Wat als ik een reis niet kan vinden op TUI.nl?
A: Kun je een reis niet vinden dan kan het zijn dat deze reis nog niet online boekbaar is. Neem dan contact op met het TUI Customer Services Center, een TUI reisbureau, TUI at Home mobiele reisadviseur of een bij TUI aangesloten ANVR reisbureau.


Q: Betaal ik dezelfde prijs voor een vakantie bij TUI als bij KRAS?
A: TUI heeft de laagsteprijsgarantie. Dus als je je geboekte zonvakantie elders goedkoper vindt, betaalt TUI het verschil terug.

Q: Bij KRAS werd ik altijd heel goed en persoonlijk geholpen. Hoe zit dat bij TUI?
A: Met meer dan 130 TUI winkels verspreid over heel Nederland hoef je nooit ver weg om je vakantie te boeken of even advies in te winnen. Onze collega's helpen je graag en stellen unieke reizen op maat voor je samen.