TUI.nl gebruikt verschillende soorten cookies en andere technologieën. Naast functionele cookies, plaatsen wij analytische cookies om het gebruik en de kwaliteit van onze website te meten. Ook plaatsen wij cookies voor een betere gebruikservaring. Deze cookies maken het mogelijk om gepersonaliseerde aanbiedingen te tonen, social media koppelingen te maken en maken het derden mogelijk om jouw gedrag te volgen en daarop afgestemde advertenties te tonen. Door op “Accepteer cookies” te klikken geef je toestemming voor het plaatsen van alle hiervoor omschreven cookies en andere technologieën om persoonlijke data te verzamelen. Indien je kiest voor “Weigeren” plaatsen wij enkel functionele en analytische cookies en zal er geen sprake zijn van gepersonaliseerde content.
* Excl. 30 euro kosten per boeking. Voor ter plaatse te betalen kosten, zie accommodatiepagina.
BewarenDelen
Tussen de wijngaarden aan de Moezel
Hotel Gräffs-Mühle vind je in Traben-Trarbach, een dorp in het westen van Duitsland, direct aan de Moezel. Hotel Gräffs-Mühle heeft alles in huis voor een ontspannen verblijf. Vroeger was Hotel Gräffs-Mühle een herberg, en tegenwoordig een fijn hotel dat gerund wordt door de gastvrije familie Gerhardt. Hier wordt je steeds verrast door iets nieuws. Elke kamer is hier individueel ontworpen en dus uniek. Gräffs-Mühle heeft de ideale ligging. Vanaf hier neem je namelijk deel aan stadswandelingen, bezoek je het Buddha museum, maar je indrukwekkende fietstochten of vaar je met een boot de zonsondergang tegemoet op de Moezel. Als geschiedenisliefhebber kijk je je ogen uit bij de ruïnes van kasteel Grevenburg in Traben-Trarbach. In het restaurant van het hotel schuif je aan voor regionale gerechten met Moezelwijn of mineraalwater uit de Trarbacher Felsenquelle. Of boek je het speciale arrangement en geniet van gratis toegang tot de Moselthermen, midgetgolf, een Moezelaperitief en een 5-gangemenu met bijpassende wijnen.
Faciliteiten
Faciliteiten
Gratis wifi in openbare ruimte
Gratis wifi op de kamer
Receptie
Inchecken: vanaf 16:00 uur - 18.00 uur, uitchecken: vanaf 08.00 uur tot 11:00 uur
Terras
Fietsenstalling
Oplaadpunt elektrische fietsen
Privé parkeerplaats buiten
Restaurants/Bars
Restaurants/Bars
Restaurant
Zwembaden
Zwembaden
2 binnenbaden
Overige informatie
Overige informatie
Officiële classificatie: 3 sterren
Onze classificatie: 3 sterren
Het hoofdgebouw heeft 2 verdiepingen inclusief begane grond
Verzorging
Verzorging
Logies en ontbijt
Halfpension
4-gangen diner met deels keuze menu
Belangrijke informatie
Belangrijke informatie
Alle kosten hebben betrekking op de accommodatie en zijn ter plaatse te betalen tenzij anders vermeld
Honden niet toegestaan
Het is onbekend of deze reis/accommodatie in het algemeen geschikt is voor personen met beperkte mobiliteit. Of deze reis/accommodatie voldoet aan jouw specifieke behoeften, hangt af van je persoonlijke situatie. Neem hiervoor contact met ons op, zodat wij kunnen nagaan in hoeverre deze reis/accommodatie voldoet aan jouw behoeften.
Inbegrepen
Inbegrepen
Toeristenbelasting ca. € 1,00 per nacht per persoon (ter plaatse te betalen)
Arrangement
Arrangement
Culinair arrangement: 4-daags, aankomst en vertrek: dagelijks. Inbegrepen: 3 overnachtingen met ontbijt, toegang tot de Moselthermen, gebruik van de midgetgolf, 1 x Moezelaperitief, 1x 5-gangen menu met bijpassende wijnen. Prijs: va. € 177 p.p. op basis van een 2-persoonskamer
More Inclusive
More Inclusive
Tijdens je verblijf kan je gratis gebruik maken van de Moselthermen, 50 meter van het hotel.
De beschikbaarheid van de getoonde kamers is afhankelijk van je reisgezelschap en de gewenste vertrekdatum. De afbeeldingen geven een indicatie van het kamertype, naast de inrichting kan ook het uitzicht afwijken.
2-persoonskamer, Standard, 2-2 pers
2-persoonskamer, Standard, 2-2 pers
telefoon, gratis wifi en tv
badkamer met bad of douche, haardroger en toilet
slaapkamer met 1 tweepersoonsbed
Iedere kamer is uniek, je kamer kan daardoor afwijken van de foto
Helaas hebben we geen goede ervaring gehad in deze accommodatie. Onze verwachtingen waren een kleinschalig familiehotel waar veel aandacht is voor de bezoeker. Helaas was dat in praktijk anders. Na onze vijf uur durende autorit kwamen we vol goede zin aan in het hotel. We hadden nog geen stap over de drempel gezet of we werden door de heer des huizes naar buiten gedreven en hij zei iets in het Dui...
Helaas hebben we geen goede ervaring gehad in deze accommodatie. Onze verwachtingen waren een kleinschalig familiehotel waar veel aandacht is voor de bezoeker. Helaas was dat in praktijk anders. Na onze vijf uur durende autorit kwamen we vol goede zin aan in het hotel. We hadden nog geen stap over de drempel gezet of we werden door de heer des huizes naar buiten gedreven en hij zei iets in het Duits over een mondkapje. Wij hadden nergens vernomen noch gelezen over het dragen van een mondkapje en hem daarom ook niet bij de hand. Het bleek dat het een regel van het hotel was om het te dragen in de publieke ruimtes. Alle respect voor deze regel maar dan moet je het natuurlijk wel weten. We hebben nog gevraagd of zij er één voor ons hadden voor dat moment. Maar dat was niet zo. We werden naar een benzinestation verwezen op zo een 15 autominuten en moesten daar mondkapjes gaan kopen. Helaas verkocht het benzinestation geen kapjes maar gaf de pompbediende er twee aan ons uit eigen voorraad. Dat was heel fijn want anders hadden we met ons handen in het haar gezeten, in de namiddag op zondag met geen enkele voorziening open. Zonder mondkapje kwamen we het hotel écht niet in. Als de regel zó urgent is dan moet dat echt van te voren met klem tegen de gasten gezegd worden want dit was echt een heel vervelende situatie. Een mondkapje dragen is voor ons geen enkel probleem maar zonder je van enig kwaad bewust te zijn en dan zo behandeld worden was echt heel onaangenaam. Uiteindelijk konden we dus inchecken en dat werd gedaan door de, Nederlands sprekende, vrouw des huizes. Ook wederom geen 'goede reis gehad' of 'welkom' maar meteen ter zake. Er diende een formulier ingevuld te worden en er moest een voucher ingeleverd worden. Ik gaf aan dat ik hem digitaal had en direct zou pakken. Daarop kregen we terug dat ze de voucher 'op die manier niet kan innemen hè?', ook dit kwam ons weer zo onaardig en niet gastvriendelijk over dat we helemaal perplex stonden. Eenmaal op de kamer checkte ik de voucher waarboven stond dat we hem digitaal moesten meenemen op telefoon of tablet. Even later hebben we de voucher gemaild maar daarop ook geen enkele reacties gekregen over het niet kunnen inleveren en dat wij daar dus geen schuld aan hadden. De kamer verder was ruim, vrij basic en schoon. Daar is verder weinig op aan te merken. Wel is het goed om te weten dat je je ook daar aan een aantal hygienevoorschriften moet houden. Zo mag je bijvoorbeeld niet je toiletartikelen op de wasbak laten liggen (vanwege kans op besmetting). Het ontbijt wordt aan tafel geserveerd. De kwaliteit van de producten vonden wij het beste van het hotel. Echt een prima ontbijt met verse producten en veel keuze. Als je niet veel waarde hecht aan contact met hotelpersoneel dan kan je hier gemakkelijk heen, de kamers zijn schoon en het ontbijt prima. Voor ons is het feit dat je in een, kleinschalig, hotel meestal juist dat beetje extra aandacht krijgt een reden om te gaan. Daar was hier echt geen sprake van. We werden verwijzen naar een online brochure. Niet even een kort introductiepraatje met een kaartje van het gebied, een paar tips, het aanbod aan uitstapjes, allemaal niet. Erg jammer en een gemiste kans want het is zo een mooie omgeving, prima geschikt voor een relaxede vakantie. Nog een laatste tip; dit hotel profileerde juist om kleinschalig, gastvriendelijk e.d. Wellicht is het een idee om dit aan te passen naar 'prima ontbijt' of 'schone kamers'.
Lees meer
Kamer 6
Personeel en service 1
Eten en drinken 8
Hygiëne 8
Wifi 6
Het hotel 3
Zwembad 6
Jouw totale vakantie 8
Verbergen
7
LiMet partnerjuli 2022
“aankomst tot 18:00u”
Aankomst tussen 15:00u en 18:00u is niet handig. Wij hadden file en waren later in hotel, het had voor ons prettiger geweest als we gewoon tot 20:00u mochten aankomen. Echter toen wij in hotel waren begrepen wij hoe dat kwam. Gewoon omdat het om een klein hotel gaat waarbij degene die de receptie en ontvangst regelt ook degene is die 's avonds in het restaurant de drankjes en eten moet regelen.
Aankomst tussen 15:00u en 18:00u is niet handig. Wij hadden file en waren later in hotel, het had voor ons prettiger geweest als we gewoon tot 20:00u mochten aankomen. Echter toen wij in hotel waren begrepen wij hoe dat kwam. Gewoon omdat het om een klein hotel gaat waarbij degene die de receptie en ontvangst regelt ook degene is die 's avonds in het restaurant de drankjes en eten moet regelen.
Lees meer
Kamer 7
Respect voor mens en natuur 8
Eten en drinken 8
Entertainment avond programma 5
Wifi 8
Entertainment dag programma 7
Zwembad 9
Het hotel 7
Personeel en service 9
Jouw totale vakantie 7
Hygiëne 9
Verbergen
7
Zwanet Met partnerjuli 2022
“Overnachting en ontbijt oke, mooie omgeving en centraal”
Het is wat je van de accommodatie verwacht. Half pension zouden we niet weer voor kiezen. Ontbijt was goed. Diner was afgemeten en niet compleet
Het is wat je van de accommodatie verwacht. Half pension zouden we niet weer voor kiezen. Ontbijt was goed. Diner was afgemeten en niet compleet
Lees meer
Kamer 7
Hygiëne 7
Eten en drinken 5
Respect voor mens en natuur 6
Wifi 6
Het hotel 7
Personeel en service 7
Jouw totale vakantie 7
Verbergen
5
KickMet partnerjuli 2022
“Hotel op zich aardig maar blijven steken in corona tijd. 2 km van de bewoonde wereld.”
Moesten nog verplicht mondmasker op in hotel. Was alleen open voor hotelgasten. Terras was niet schoongemaakt en er werd ook niet bediend. Drinken zelfbediening uit de koelkast. Gebouw werd niet geventileerd. Voordeur zat op slot zodat er geen ongewenste gasten binnen kwamen. Hadden kamer op 2e verdieping onder het dak bij 35 graden. Was niet te doen. Overdag moesten van de hoteleigenaar alle rame...
Moesten nog verplicht mondmasker op in hotel. Was alleen open voor hotelgasten. Terras was niet schoongemaakt en er werd ook niet bediend. Drinken zelfbediening uit de koelkast. Gebouw werd niet geventileerd. Voordeur zat op slot zodat er geen ongewenste gasten binnen kwamen. Hadden kamer op 2e verdieping onder het dak bij 35 graden. Was niet te doen. Overdag moesten van de hoteleigenaar alle ramen dicht. De hoteleigenaar deed alles zelf met zijn vrouw en 1 medewerker bij het ontbijt. Was zeer benauwd dat er corona in zin hotel zou komen zodat hij dicht zou moeten. Zwembad is niet in het hotel maar aan de overzijde van de weg. Ligt 2 km buiten de bewoonde wereld. Zowel bij het ontbijt als bij het avondeten werd je bediend. Dat duurde echter veel te lang gemiddelde duur avondeten ruim 2 uur. Tafel na tafel.
Lees meer
Kamer 7
Hygiëne 7
Eten en drinken 9
Respect voor mens en natuur 7
Wifi 7
Het hotel 5
Zwembad 7
Jouw totale vakantie 6
Personeel en service 5
Verbergen
9
Pierre en InekeMet partneroktober 2021
“Leuk hotel en goede keuken, voor herhaling vatbaar”
Auto is aan te radenKleinschaligRustige omgeving
BezienswaardighedenCulinairNatuur
Ondanks coronamaatregelen goede verzorging van kamers en uit de keuken
Ondanks coronamaatregelen goede verzorging van kamers en uit de keuken