TUI.nl maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. TUI.nl gebruikt functionele en analytische cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om je een optimale gebruikerservaring te bieden. Daarnaast worden door derde partijen tracking cookies geplaatst voor sociale media en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie en advertenties te zien krijgt op andere websites. Jouw internetgedrag kan door deze derden worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door gebruik te blijven maken van deze website of door op accepteer cookies te drukken, ga je hiermee akkoord. Wil je niet alle soorten cookies toestaan? Kies dan voor Instellingen aanpassen. Of bekijk Meer informatie.

 
 

Veelgestelde vragen

Heb ik recht op een vergoeding bij vertraging?
Als uw vlucht – ongeacht de vluchtafstand – een aankomstvertraging heeft gehad van 3 uur of meer, heeft u in sommige gevallen recht op een vergoeding op basis van de Verordening (EG) 261/2004. U heeft geen recht op vergoeding wanneer de aankomstvertraging (mede) het gevolg is van buitengewone omstandigheden.

Meer informatie over de hoogte van een eventuele vergoeding en omstandigheden waaronder een luchtvaartmaatschappij niet verplicht is een vergoeding te verstrekken, vindt u op de website van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT). Als u recht heeft op een vergoeding kunt u een claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij.

Als u een reis- en/of annuleringsverzekering heeft afgesloten dan raden wij u bij een vertreksvertraging van meer dan 8 uur aan om te controleren of u recht heeft op een vergoeding.
De reisverzekering geeft geen vergoeding voor een terugreisvertraging, aangezien de vakantie dan ten einde is.

Wilt u een claim indienen voor TUI fly, gebruik dan het webportaal voor klachten na terugkomst

Is je vraag hiermee beantwoord?