De mobiele reisadviseurs staan voor je klaar: tijd voor persoonlijk contact

We mogen weer op vakantie. In ieder geval: binnen Europa. En dat is fijn nieuws. Want of je nu graag in eigen land blijft of wel het vliegtuig pakt, er is weer iets te kiezen. We snappen dat er ook nog veel vragen en onduidelijkheden zijn. En wil je graag een vakantie (om)boeken of heb je vragen? Dan kun je ook TUI at Home inschakelen. Je hoeft er je huis niet voor uit – en zelfs je computer blijft (bijna) onaangeroerd. Hoe dit concept precies werkt? Mirjam den Broeder (38) – zelfstandig reisagent bij TUI at Home – legt het je uit.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, waarom TUI at Home?

“De grootste voordelen zijn de bereikbaarheid en de persoonlijke benadering. Ik kom bij mijn klanten thuis, heb veel contact met ze en leer ze daardoor heel goed kennen. Daardoor kan ik bijvoorbeeld extra inspelen op situaties die voor klanten belangrijk zijn. Een verjaardag, een huwelijk, geboorte, dat soort dingen. Dan stuur ik een berichtje om te laten weten dat ik aan ze denk. Daardoor krijg je snel een andere band met je klanten. Dat ik altijd bereikbaar ben zien veel mensen ook als positief punt. Ik ben de afgelopen maanden dan ook niet ‘dicht’ geweest. Ik kom bij mensen thuis, maar de meesten vinden bellen, appen of mailen fijner. Dat was voor de coronacrisis trouwens ook al zo.”

Waarmee kunnen klanten bij jou terecht? En welke vragen krijg je nu vooral?

“Klanten kunnen met van alles bij mij terecht. Nieuwe boekingen, wijzigingen of annuleringen. Ik reageer ook veel op Facebook-vragen. Ook help veel mensen die zelf op internet een vakantie hebben geboekt en bij mij komen met vragen als ‘mag ik omboeken’, ‘kan ik annuleren’ en ‘wat zijn daarvan de kosten’. En ik voel helemaal met ze mee. Zelf zou ik dit jaar op huwelijksreis gaan naar Bali. Helaas ging de bruiloft niet door en ook de huwelijksreis niet. Bali blijft voor ons een bijzonder plekje waar ik dus dolgraag alsnog heen wil na de nieuwe trouwdatum. En zodra er weer vliegtuigen naartoe gaan natuurlijk. Ook van klanten krijg ik veel vragen over de mogelijkheden voor aankomende zomer. En daar help ik ze natuurlijk graag bij. Want hoe je het ook wendt of keert, even ‘ontsnappen’ en verandering van omgeving doet ons allemaal goed. Of dat nou in eigen land is of aan een zonnig strand.”

Wat vind je leuk aan je werk?

“Ik hou echt van mijn werk. Je eigen tijd indelen is fantastisch en mensen helpen met het zoeken en samenstellen van de perfecte vakantie geeft mij een kick. Mijn passie voor reizen is groot, erg groot. In de afgelopen jaren heb ik zowel voor mijn werk als privé veel vakantiebestemmingen bezocht. Deze ervaringen gebruik ik graag om voor mijn klanten de mooiste reizen samen te stellen. Ook maak je echt leuke dingen mee. Wat bijvoorbeeld veel indruk op me heeft gemaakt was een bruiloft op Ibiza. Samen met het bruidspaar heb ik hun prachtige reis mogen boeken en ook die voor de 75 gasten. Dan bezorg je iemand echt een onvergetelijke bruiloft.”

Hoe kunnen klanten een afspraak maken met een mobiele reisadviseur in de buurt?

“Er is een online afsprakentool in ontwikkeling. Maar je vindt via de website ook gemakkelijk een mobiele reisagent bij jou in de buurt en je stuurt eenvoudig een bericht. We zijn met 130 reisagenten, dus er is altijd wel iemand die bij je in de buurt woont. En ach, anders kun je ook altijd bellen, mailen, whatsappen of chatten via Facebook. Aan bereikbaarheid geen gebrek. Dan maken we via die weg samen een afspraak. Het is een lastige tijd, maar ik zou zeggen: ga niet bij de pakken neerzitten. Na regen komt de zonneschijn echt wel weer.”

Gerelateerde verhalen