Deel je TUI Smile en maak kans op een actieve vakantie!

Tijd voor wat vernieuwing in je dagelijkse routine? Wij dagen je uit een TUI Smile te maken en met ons te delen. Wat je moet doen leggen we je hieronder uit. Doe je ook mee?

De challenge

  1. Wandel, fiets of ren een route waar de TUI Smile in terug te zien is, zie het voorbeeld hiernaast.
  2. Registreer de route van je TUI Smile via jouw favoriete GPS app, zoals Ommetje, Strava (hardlopen of wielrennen), My Trace of Google Maps.
  3. Deel je TUI Smile met ons op Instagram. Tag @TUINederland en #discoveryoursmile. En wie weet maak jij kans op een actieve TUI vakantie ter waarde van 1000-,.

Bekijk de actievoorwaarden hier.

Actieve TUI vakantie

Er is een actieve TUI vakantie voor iedereen. Behoefte om even helemaal op te laden op vakantie? Dat kan met onze TUI BLUE, TUI MAGIC LIFE en ROBINSON vakanties. Hier vind je de perfectie combinatie van inspanning en ontspanning op vakantie. Op zoek naar meer avontuur? Ga dan voor een TUI Sports vakantie. Hier ontdek je unieke locaties en evenementen. Alles is mogelijk en tot in de puntjes geregeld. Welke vakantie kies jij?


Lees ook: Marathon in het buitenland: 5 tips van Japke Janneke voor je voorbereiding


 

Het buitenland op een sportieve manier ontdekken zit er helaas nog even niet in. Maar wandelen, fietsen en hardlopen in de eigen omgeving kan natuurlijk wel! Om alles uit je TUI Smile te halen geeft Japke Janneke je vijf tips om bewegen gezonder en leuker te maken.

Vijf tips Japke Janneke om bewegen leuk te houden

1. Doelen stellen

Om jezelf te motiveren om meer te bewegen is het slim om doelen te stellen. Dit betekent niet automatisch dat je hele grote doelen nodig hebt. Juist kleine en haalbare doelen hebben de voorkeur. Kies bijvoorbeeld een stappendoel voor iedere week of een gemiddeld aantal stappen per dag. Je kunt ook als doel stellen om minimaal drie keer per week te gaan sporten of elke dag even een ommetje te maken. Wanneer je dit met jezelf afspreekt, is het niet alleen makkelijker, maar ook leuker om vol te houden.

2. Houd het bij

Door je beweeggedrag bij te houden blijft je motivatie hoog. Daarnaast kan dit ook nog eens heel leuk zijn. Plak een schema op de koelkast en streep iedere dag af als het gelukt is. Wie wordt er nou niet blij van het afstrepen van een to-do? Het geeft je meteen een heel goed gevoel!

3. Belonen

Iedere mens is gevoelig voor een beloning. Heb jij jouw doel behaald? Zorg er dan voor dat je dit ook gaat vieren met een fijne beloning. Spreek dit van te voren alvast met jezelf af. Natuurlijk is het slim om jezelf te belonen met iets waardoor je motivatie om te bewegen ook hoog blijft. Een nieuwe sportoutfit of sporthorloge misschien?

4. Win-win situatie

Wandelen saai? Niet als je het combineert met iets anders. Zo kun je eindelijk eens bijpraten met die vriendin of je moeder even bellen. Ook kun je jezelf uitdagen om naar een koffietentje aan de andere kant van de stad te wandelen om daar een koffie te halen. Het is niet alleen een goede motivatie om te gaan wandelen, maar tegelijkertijd een fijne beloning voor je beweging. Ook tijdens het hardlopen kun je ervoor kiezen om dit te combineren met iets nuttigs, zoals het luisteren van een interessante podcast bijvoorbeeld. Win-win situatie!

5. Variatie

Elke dag het zelfde rondje wandelen, fietsen of lopen is saai, probeer eens een ander ommetje te maken of stippel eens een originele route uit (bijvoorbeeld het lopen van een TUI Smile).

Trek je favoriete (sport)outfit maar uit de kast en maak je TUI Smile. Toon ons jouw TUI Smile op Instagram met @TUINederland en #discoveryoursmile.

Lees meer over: TUI nieuws   Vakantienieuws  
Gerelateerde verhalen