Snelle Boekers Voordelen!
  • Extra korting
  • Niet aanbetalen
  • TUI Vroegboekgarantie

Wat betekent deze surseance van betaling voor mij?

Alle toekomstige boekingen van Thomas Cook Nederland/Neckermann komen te vervallen. 

Waarom helpt TUI reizigers van Thomas Cook Nederland/Neckermann?

De SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden) staat garant voor door reizigers geboekte reizen in het geval een reisorganisatie in financiële problemen komt. SGR heeft TUI als SGR-deelnemer gevraagd hulp en bijstand te verlenen aan reizigers op bestemming. Lees hier meer over op de website van de SGR. Voor deze reizigers is er een speciaal telefoonnummer geopend: 070-3071111.

Vervangende reis of restitutie via TUI reisbureau

Uw toekomstige reis gaat niet door. U kunt naar een bij SGR aangesloten reisbureau gaan en daar een andere reis uitzoeken onder verrekening van uw aanspraak op SGR. Uw reisbureau zal u verder helpen. Neem uw betalingsbewijs en boekingsbevestiging mee naar het reisbureau. Boekt u geen vervangende reis, dan ontvangt u tezijnertijd instructies van SGR over het indienen van een claim. Voor een snelle afhandeling van uw schade gaat u naar het reisbureau. Een online claim indienen is op dit moment niet mogelijk.

In alle gevallen geldt dat SGR uitdrukkelijk adviseert geen betalingen meer aan Thomas Cook Nederland/Neckermann te doen voor nog niet aangevangen reizen, ook niet op uitdrukkelijk verzoek van een eventueel aangestelde curator. Betalingen gedaan na 24 september 2019 worden niet meer door SGR gegarandeerd.

 

 

Veelgestelde vragen - update 26 september 2019, 14.00 uur

1) Ik ben op mijn vakantiebestemming en mijn hotel eist betaling. Wat moet ik doen?

Momenteel stuurt TUI naar alle accommodaties een garantiebrief waarin aangegeven wordt dat SGR & TUI garant staan voor de betaling. Krijgt u op uw vakantiebestemming toch te maken met een verzoek om betaling van meerkosten, bijvoorbeeld van de hotelier, dan adviseren wij u deze niet te betalen en ons hierover te informeren.

2) Ik heb tijdens mijn vakantie toch meerkosten moeten maken. Kan ik deze kosten declareren?

Alle reizigers ontvangen van SGR een mail met een link naar een online portal. Via deze portal kunt u extra gemaakte kosten declareren.

3) Ik ben op mijn vakantiebestemming. Kan in mijn vakantie gewoon afmaken?

Als u geen problemen ondervindt met uw accommodatie, dan kunt u gewoon uw vakantie voortzetten.

4) Wordt mijn terugvlucht geannuleerd?

De meeste vluchten zullen gewoon uitgevoerd worden. Kijk ook naar de actuele vluchtgegevens op de website van de luchthaven van vertrek.

5) Gaat mijn transfer vanaf het hotel naar de luchthaven nog door?

Ja, uw transfer gaat in principe gewoon door. Mocht dit niet het geval zijn, neemt u dan contact met ons op. 

6) Ik ga nog op vakantie binnenkort, kan ik mijn reis omboeken?

Nee, u kunt uw reis niet omboeken. Om alsnog op vakantie te kunnen, dient u een nieuwe reis te boeken. Hiervoor kunt u naar een bij SGR aangesloten reisbureau. Bij een nieuwe boeking via het reisbureau betaalt u alleen het eventuele prijsverschil tussen de oude en nieuwe reissom. Het reisbureau zal namens u de schadeclaim bij het SGR indienen. Boekt u online of telefonisch via het Customer Services Center bij TUI dan zult u de gehele nieuwe reissom zelf moeten voldoen en zelf uw schadeclaim bij het SGR indienen. Binnenkort ontvangt u meer informatie over het indienen van uw
schadeclaim.

7) Ik heb alleen een vliegticket geboekt via Thomas Cook Nederland/Neckermann. Gaat mijn vlucht nog door?

Nee, uw vluchtreservering is geannuleerd.

8) Ik heb via Thomas Cook Nederland/Neckermann een pakketreis geboekt inclusief vluchten met TUI fly. Deze reis is geannuleerd. Kan ik via TUI de vluchten toch behouden?

Nee, dit is niet mogelijk. De reis moet opnieuw geboekt worden tegen de dan geldende reissom. Wij adviseren u contact op te nemen met uw reisagent of het Customer Services Center van TUI en te vragen naar de beschikbaarheid.

9) Kan ik de kosten voor mijn losse vliegticket verhalen bij SGR?

Nee, afzonderlijke vliegtickets vallen niet onder de dekking van het garantiefonds van SGR.

10) Zijn de Thomas Cook Nederland/Neckermann reischeques nog geldig?

Reischeques die nog niet verzilverd zijn, zijn niet meer geldig en kunnen niet meer gebruikt worden.