Monique Pluim beste zelfstandig reisadviseur provincie Overijssel

monique pluim

Monique Pluim van TUI at Home is voor het tweede achtereenvolgende jaar uitgeroepen tot de beste zelfstandig reisadviseur van Overijssel. Reisvakblad TravMagazine maakte woensdag 9 januari jl. de winnaars van de verkiezing Beste Zelfstandig Reisadviseur (ZRA) 2019 bekend op de Vakdag van de Vakantiebeurs in Utrecht. Monique mag zich het komende jaar opnieuw profileren als beste zelfstandig reisadviseurs van haar provincie.

Trots
Monique is trots op haar uitverkiezing: “De verkiezing tot provinciaal winnaar is voor mij van grote waarde. Dat ik mijn titel heb kunnen prolongeren is helemaal geweldig. Het is een erkenning voor mijn bedrijf, hoe ik mijzelf inzet als ondernemer en de hoge kwaliteit die ik als reisadviseur uitdraag naar mijn klanten. Het geeft een goed beeld van waar ik sta als zelfstandig reisadviseur. De commentaren tijdens de verschillende rondes van de verkiezing waren stuk voor stuk heel positief. Juryrapport: De winnaar van de provincie Overijssel benadert de klant thematisch en heeft veel persoonlijk contact met haar klanten. Ze heeft een goed commercieel inzicht, denkt in marge in plaats van omzet en zoekt haar uitdaging in groei. Ze is actief bezig met netwerken, waardoor ze een mooi bedrijfsresultaat met een goede stijging heeft behaald. Deze ZRA is efficiënt in haar tijd en duidelijk bezig met timemanagement, volgens het uitgangspunt: tijd is geld. Monique hoopt met haar overwinning zichzelf nog meer te kunnen profileren als zelfstandig reisadviseur en nog meer mensen kennis te laten maken met de mogelijkheden die ze kan bieden, niet alleen voor het boeken van een vakanties maar zeker ook voor zakelijke en personeelsreizen.

Verkiezing
De verkiezing Beste Zelfstandig Reisadviseur is een initiatief van vakblad TravMagazine en heeft tot doel een bijdrage te leveren aan het voortdurende proces van kwaliteitsverbetering in deze groeiende groep ondernemers. Reispartners KLM, Curacao Verkeersbureau, Hotels Lions Dive en Avilla Beach, RIU, Riksja Travel, Sunny Cars, CROP Accountants, ANVR en Solution Trainingen hebben hun medewerking verleend aan deze verkiezing, waaraan de Zelfstandig Reisadviseurs op vrijwillige basis hebben deelgenomen.

Selectierondes
De verkiezing bestond uit verschillende ronden. In de eerste ronde dienden de ZRA’s een reisvoorstel met klantcommunicatie in. In de tweede ronde werd de deelnemers gevraagd een vragenlijst in te vullen, met uiteenlopende onderwerpen als ondernemerschap en kennis en vragen over het thema ‘Samenwerken’. De derde ronde; het uitwerken van een marketing case. Ronde vier vond plaats op Rotterdam The Hague Airport. Hier gingen de deelnemers de strijd aan met de andere kandidaten uit hun eigen provincie, onder andere door het maken van een moodboard, het geven van een presentatie en het volgen van workshops. In de laatste ronde, de juryronde, werden de twee beste ZRA’s per provincie door een vakkundige jury, bestaande uit de sponsoren, ondervraagd. Tijdens alle rondes konden er punten verdiend worden. Hieruit zijn de uiteindelijke winnaars naar voren gekomen.

Gepubliceerd op 16 januari 2019