TUI lanceert TUI Ticket Shop in Nederland

Rijswijk, 5 januari 2021 - TUI Nederland lanceert TUI Ticket Shop, haar eigen ‘flight consolidator’. Dit BtB platform biedt alle beschikbare vluchten, niet alleen voor de eigen reisbureaus maar voor alle reisagenten in Nederland. Het platform wordt in de komende maanden toegesneden op de Nederlandse markt en komt in februari 2021 beschikbaar voor alle reisagenten.

De technologie voor het platform bestond al binnen de TUI Group, is doorontwikkeld en wordt nu ook uitgerold in Nederland. Vanaf half december loopt er een pilot met een aantal reisagenten.
TUI Nederland boort hiermee een nieuw segment aan en maakt gebruik van de technologie en inkoopkracht van TUI Group.

Breder aanbod voor reisagenten
Voor de reisagenten betekent dit een verruiming van de keuze van leveranciers op dit vlak. De gebruikersvriendelijkheid en de content van het aanbod worden verder verfijnd met de reisagenten in het pilot project. Het aanbod in de TUI Ticket Shop zal bestaan uit alle Amadeus GDS vluchten, het Farelogix vluchtaanbod van de Lufthansa Group, de low cost carrier tarieven zoals easyJet en Ryanair. Ook wordt een directe NDC connectie voor KLM/Air France voorzien in de nabije toekomst.
De testfase met een aantal geselecteerde reisagenten startte half december en de verdere uitrol wordt in februari 2021 verwacht.

“In de Nederlandse reisbranche is er voldoende plaats voor nog een flight consolidator” meent Arjan Kers, General Manager TUI Nederland, “Dit is een product dat voor TUI weliswaar nieuw is op de Nederlandse markt, maar al bestaat in Duitsland, België, Oostenrijk en Zwitserland en daar zeer succesvol is. Hiermee bundelen we internationaal de krachten in het voordeel van de gebruikers”.

Curaçao, Aruba en Bonaire
Ook op de Antillen wordt de TUI Ticket Shop uitgerold en is het een welkome aanvulling bij de vluchtenverkoop. TUI heeft twee verkoopkantoren op Curaçao en een op Aruba.

Gepubliceerd op 5 januari 2021