We respecteren jouw privacy

TUI.nl gebruikt verschillende soorten cookies en andere technologieën. Naast functionele cookies, plaatsen wij analytische cookies om het gebruik en de kwaliteit van onze website te meten. Voor een betere gebruikservaring, het tonen van gepersonaliseerde aanbiedingen en om de ervaring op social media platformen te verbeteren delen wij jouw gegevens met 24 partners. Hiermee maken we het derden mogelijk om jouw gedrag te volgen en daarop afgestemde advertenties te tonen. Door op “Accepteer cookies” te klikken geef je toestemming voor het plaatsen van alle hiervoor omschreven cookies en andere technologieën om persoonlijke data te verzamelen. Je kunt je toestemming altijd weer intrekken op onze cookies pagina. Indien je kiest voor “Weigeren” plaatsen wij enkel noodzakelijke technische, functionele en beperkte privacy-vriendelijke analytische cookies. Er is dan geen sprake van gepersonaliseerde content.

Veelgestelde vragen

Goedemorgen, waarmee kunnen we helpen?
Kan iemand met een beperkte mobiliteit zelf een stoeltype boeken bij TUI fly?

Bij een beperkte mobiliteit, zoals geen lange afstanden maar wel trappen kunnen lopen, kan je zelf online een stoeltype boeken. Stoeltypes vind je op de website.    

Dit geldt niet als een passagier:                

- jonger is dan 15 jaar
- geheel afhankelijk is van een rolstoel
- blind/slechtziend is
- doof/slechthorend is
- een mentale beperking heeft
- een hulphond  heeft

Let op: de automatische toewijzing geldt dan voor alle passagiers uit de boeking.

Boeken van een stoeltype is niet verplicht.

TUI wijst 48 uur voor vertrek alle passagiers een stoeltype toe en houdt rekening met de volgende regelgeving: 

- voor passagiers die beperkt mobiel zijn en worden bijgestaan door een begeleider leveren wij alle redelijke inspanningen om deze personen een stoel naast elkaar te geven;
- het is aan TUI om binnen het geboekte zitcomfort naar een goed stoeltype te zoeken voor een passagier die dit vanwege medische omstandigheden nodig heeft.