We respecteren jouw privacy

TUI.nl gebruikt verschillende soorten cookies en andere technologieën. Naast functionele cookies, plaatsen wij analytische cookies om het gebruik en de kwaliteit van onze website te meten. Voor een betere gebruikservaring, het tonen van gepersonaliseerde aanbiedingen en om de ervaring op social media platformen te verbeteren delen wij jouw gegevens met 24 partners. Hiermee maken we het derden mogelijk om jouw gedrag te volgen en daarop afgestemde advertenties te tonen. Door op “Accepteer cookies” te klikken geef je toestemming voor het plaatsen van alle hiervoor omschreven cookies en andere technologieën om persoonlijke data te verzamelen. Je kunt je toestemming altijd weer intrekken op onze cookies pagina. Indien je kiest voor “Weigeren” plaatsen wij enkel noodzakelijke technische, functionele en beperkte privacy-vriendelijke analytische cookies. Er is dan geen sprake van gepersonaliseerde content.

Veelgestelde vragen

Goedenacht, waarmee kunnen we helpen?
Moet ik een stoeltype boeken bij TUI fly?

Als je geen stoeltype wil boeken, wordt je stoel automatisch aan je toegewezen wanneer je online incheckt. Houd er rekening mee dat niet alle personen dan naast elkaar kunnen zitten. 

Voor kinderen tot 12 jaar wordt er automatisch een stoel geboekt naast minstens één meereizende volwassene. Passagiers vanaf 12 jaar worden niet automatisch naast elkaar geplaatst. Als je naast elkaar wil zitten, boek dan een stoeltype. Stoelen die door een gangpad gescheiden zijn worden ook gezien als stoelen naast elkaar. 

Bij het inchecken of aan boord van het vliegtuig kun je geen stoelvoorkeur, zoals een gangpad- of raamplaats, meer doorgeven. Je neemt plaats op de stoel die is toegewezen. Je kunt alleen, bij beschikbaarheid, bij het inchecken een upgrade naar een ander zitcomfort regelen (bijvoorbeeld van economy naar comfort). Als je hiervoor kiest, betaal je de kosten bij de TUI servicebalie.