We respecteren jouw privacy

TUI.nl gebruikt verschillende soorten cookies en andere technologieën. Naast functionele cookies, plaatsen wij analytische cookies om het gebruik en de kwaliteit van onze website te meten. Ook plaatsen wij cookies voor een betere gebruikservaring. Deze cookies maken het mogelijk om gepersonaliseerde aanbiedingen te tonen en de ervaring op social media platformen te verbeteren zodat je daar bijvoorbeeld eenvoudig zaken kunt delen. En maken het derden mogelijk om jouw gedrag te volgen en daarop afgestemde advertenties te tonen. Door op “Accepteer cookies” te klikken geef je toestemming voor het plaatsen van alle hiervoor omschreven cookies en andere technologieën om persoonlijke data te verzamelen. Je kunt je toestemming altijd weer intrekken op onze cookies pagina. Indien je kiest voor “Weigeren” plaatsen wij enkel noodzakelijke technische, functionele en beperkte privacy-vriendelijke analytische cookies. Er is dan geen sprake van gepersonaliseerde content.

Veiligheid & voorbereiding

  • Sluit een reis- en annuleringsverzekering af en controleer of repatriëringen vanaf een cruiseschip inbegrepen zijn. Houd ook rekening met de vaarroute van de cruise om te bepalen of je een Europese of werelddekking nodig hebt.
  • Controleer de bagagevoorwaarden van zowel de luchtvaartmaatschappij als de rederij. Hoewel er op het schip geen beperkingen gelden, is er weinig ruimte in de kajuit. Vergeet niet bagagelabels aan je koffers te hangen.
  • Vooraf dien je jezelf online te registreren voor de cruise. De instructies hiervoor vind je in je reisdocumenten van TUI. Na registratie ontvang je aanvullende documenten van de rederij.
  • Vanaf het moment dat je geboekt hebt, ontvang je via e-mail aanvullende informatie van TUI, tot aan de dag van vertrek.
Transferinformatie

Waar staat de transfer informatie?

Ongeveer drie weken voor vertrek ontvang je van TUI e-tickets. In deze e-tickets staat precies aangegeven waar je alle benodigde informatie over de transfers kunt vinden. Zo ben je goed voorbereid op het vervoer van en naar de haven.

Lees de transferinformatie

De transferinformatie is belangrijk om vóór vertrek goed door te nemen. Neem hier de tijd voor, zodat je goed voorbereid op reis gaat. TUI-transfers worden meestal uitgevoerd door een partnerbedrijf. Zorg ervoor dat je weet waar je moet opstappen en welk partnerbedrijf de transfer verzorgt.

Aan boord

  • Zolang je binnen het bereik bent van landmasten, ben je telefonisch bereikbaar. Op de meeste schepen is er een internetcafé beschikbaar waar je tegen betaling gebruik kunt maken van internet, of je kunt een wifi-pakket kopen aan boord
  • Controleer goed wat er is inbegrepen bij je cruise. Cruises worden vaak aangeboden in vol pension, maar dit kan variëren. Soms kun je tijdens de boeking een drankenpakket aanschaffen
  • Alle schepen hebben een medisch centrum, bemand door een arts en een verpleegkundige. Dit is geen ziekenhuis, maar kan wel eerste hulp bieden.
  • Uitgaven aan boord worden op je persoonlijke rekening geplaatst. Bij aankomst ontvang je een cruise card, die dient als betaalmiddel aan boord. Aan het einde van de reis wordt dit verrekend via je creditcard. De cruise card is ook je kajuitsleutel en identificatiebewijs om van en aan boord te gaan

 

Vervoer van en naar je bestemming

Het vervoer van en naar de cruiseterminal is niet inbegrepen bij je reissom. Een week voor vertrek ontvang je van TUI via e-mail aanvullende informatie over de aankomst- en vertrekregeling. Zorg dat je minimaal drie uur voor vertrek aanwezig bent in de cruiseterminal.

TUI app & service tijdens je reis

Tijdens je cruise is er geen TUI-reisleiding aanwezig aan boord. Voor vragen of hulp kun je telefonisch contact opnemen via het telefoonnummer dat in je reisdocumenten staat. Let op: je kunt je boeking niet toevoegen in de TUI app, maar je kunt deze eenvoudig bekijken en beheren via myTUI op de TUI website.

Handige checklist

Om ervoor te zorgen dat je niets vergeet en zorgeloos kunt genieten van je vakantie, hebben we een handige checklist voor je samengesteld. Van reisdocumenten en bagage tot reserveringen en de app van de rederij.

Bekijk de checklist
Inschepen en ontschepen

Inschepen

Op de dag van inscheping is het belangrijk op tijd te zijn. We adviseren om minimaal 3 uur voor vertrek bij de terminal te zijn. Controleer goed wanneer het inschepen begint en sluit. Bij je e-tickets ontvang je kofferlabels die je aan je bagage bevestigt; deze wordt afgegeven en naar je hut gebracht. Eventuele handbagage kun je zelf meenemen. Bij tussenstops dien je minimaal 1 uur voor vertrek weer aan boord te zijn

Ontschepen

Wanneer het tijd is voor ontscheping is het noodzakelijk om alle labels te verwijderen van je bagage. In de hut zullen nieuwe labels liggen die je kan bevestigen aan de bagage. Als je er voor kiest om de bagage van boord te laten brengen door het personeel, moet je de avond voor ontscheping je koffers buiten de hut plaatsen. Bij het uitchecken moet je het openstaande bedrag op jouw boordpas betalen met contant geld of creditcard.

Excursies

Boeken van de excursies

Om de tijd op de bestemming het beste te benutten is het mogelijk om tegen betaling een excursie bij te boeken. Deze excursies worden vooraf via de website van de rederij of aan boord worden geboekt. Voor een compleet overzicht van de te boeken excursies verwijzen we je naar de rederij-app of website.

Georganiseerde excursies

Tijdens de cruise heb je de mogelijkheid om op verschillende bestemmingen van boord te gaan en deel te nemen aan georganiseerde excursies. Deze excursies worden verzorgt door de rederij en geven je de kans om op een comfortabele en goed georganiseerde manier de hoogtepunten van elke bestemming te ontdekken. Van culturele stadswandelingen tot avontuurlijke activiteiten, er is voor ieder wat wils!

Zelf ontdekken

Naast de excursies die via de rederij worden aangeboden, kun je er ook voor kiezen om zelf een excursie te organiseren tijdens een tussenstop. Dit geeft je meer vrijheid om op eigen tempo een bestemming te verkennen. Houd er wel rekening mee dat je op tijd terug bent aan boord, want het schip wacht niet.

Bekijk het aanbod

Veelgestelde vragen

We helpen je uiteraard graag nog verder met de voorbereiding van jouw reis. Meer informatie vind je op de veelgestelde vragen pagina.