We zetten ons in voor een toegankelijke ervaring voor al onze klanten. We werken aan het verbeteren van onze klantervaring en helpen mensen met een beperking hun behoeften zelf te regelen. We verbeteren onze website zodat klanten met een beperking de keuze hebben om alle onderdelen van hun vakantie online te boeken of door contact met ons op te nemen. En we werken eraan om de website toegankelijk te maken volgens de best practices en de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.2 AA-norm.
Wat is de Europese Toegankelijkheidswet (EAA)? De European Accessibility Act (EAA) is een EU-wet die alledaagse producten en diensten – zoals bankieren, transport en e-commerce – toegankelijker maakt voor mensen met een beperking. Door gemeenschappelijke regels in heel Europa te creëren, worden barrières weggenomen en kunnen bedrijven meer inclusieve ervaringen voor iedereen aanbieden.
Op onze website is het voor onze klanten mogelijk om online hun vakantie te boeken. Het gaat daarbij om allerlei soorten vakanties en het is bijvoorbeeld ook mogelijk om vliegtickets en cruisetickets op onze website te boeken. Ook is het mogelijk om via de website in contact te komen met TUI en om allerlei informatie over de vakanties en overige diensten (zoals bijvoorbeeld ook TUI Garanties en Verzekeringen) te verkrijgen.
De Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) definieert vereisten voor ontwerpers en ontwikkelaars om de toegankelijkheid voor mensen met een beperking te verbeteren. Er worden drie conformiteitsniveaus gedefinieerd: niveau A, niveau AA en niveau AAA. De richtlijnen hebben betrekking op een groot aantal toegankelijkheidsfuncties, waaronder tekstgrootte en -kleur, toetsenbordnavigatie en compatibiliteit met schermlezers.
Onze website is nog niet volledig toegankelijk voor mensen met een beperking. We zijn echter voortdurend bezig met het identificeren en aanpakken van hiaten en beperkingen op onze website en we hebben de afgelopen tijd aanzienlijke vooruitgang geboekt. We hebben teams getraind en ondersteund om een toegankelijke website te leveren en we hebben een digitale werkgroep Toegankelijkheid opgericht om onze processen te evalueren en te verbeteren. We hebben ook een aantal specifieke toegankelijkheidsverbeteringen doorgevoerd, waaronder:
Gebruikers met een beperking die toegankelijkheidsproblemen ondervinden op onze website kunnen contact opnemen met ons Customer Services Center voor hulp. Zij kunnen je helpen toegankelijke hotels te vinden, de meest geschikte luchthaventransfers te regelen, je wensen voor luchthaven assistentie toe te voegen wanneer je een pakketreis of een vlucht boekt, en je helpen de informatie of service te krijgen die je nodig hebt van onze website. Ze kunnen je ook helpen als je informatie in een ander formaat nodig hebt.
Je kunt ons bereiken op het nummer 02 717 86 60 - of +32 2 717 86 60 als je vanuit het buitenland belt. Gesprekken kosten het standaardtarief.
Openingstijden van het Customer Services Center team:
• Maandag t/m vrijdag: 9.00 tot 20.00 uur
• Zaterdag: 09.00 tot 18.30 uur
• Zondag: 10.00 tot 18.30 uur
We willen dat iedereen een goede ervaring heeft op onze website, maar het kan zijn dat je een betere ervaring hebt als je de instellingen op je computer aanpast aan je individuele behoeften. Je kunt bijvoorbeeld:
We zijn voortdurend bezig met het identificeren en aanpakken van hiaten en beperkingen op onze website. We streven ernaar om in de komende maanden aanzienlijke vooruitgang te boeken met het verbeteren van de toegankelijkheid van onze website.
Dit is waar we momenteel aan werken:
Veel bestanden, foto’s op onze website zijn van voor 28 juni 2025. Daarom hoeven deze niet te voldoen aan de EEA vereisten, zoals de eis dat indien de video gesproken tekst bevat deze ondertiteld is of dat een transcript van de tekst beschikbaar moet zijn. Voor nieuw (beeld)materiaal en nieuwe websitepagina’s streeft TUI ernaar om volledig te voldoen aan de eisen van de EEA en de WCAG.
Wij maken het klanten gemakkelijk om de vakantie te vinden die bij hen past, wat hun behoeften ook zijn. Hier bij TUI willen we reizen zo gemakkelijk mogelijk maken – of je of iemand met wie je reist nu minder mobiel is of een beperking heeft. Daarom kan je op de FAQ van onze website meer details vinden over toegankelijke vakanties, transfers en cruises, evenals assistentie op de luchthaven.
We hebben ook een professioneel team dat er alles aan doet om de vakantie of vlucht te vinden die bij je past. Ga voor meer informatie over toegankelijke vakanties naar onze FAQ of bel ons team voor je vakantie. Als je met TUI fly vliegt, kun je ons bereiken op het nummer 02 717 86 60 - of +32 2 717 86 60 als je vanuit het buitenland belt. Gesprekken kosten het standaardtarief.
Wij zijn toegewijd aan het bieden van toegankelijke ervaringen voor al onze klanten. We werken eraan om onze klantervaring te verbeteren en mensen met een beperking in staat te stellen hun behoeften zelfstandig te vervullen. We verbeteren onze TUI app zodat klanten met een beperking de keuze hebben om alle onderdelen van hun vakantie online te boeken of contact met ons op te nemen. We werken eraan om de app toegankelijk te maken in een overeenstemming met de Europese Toegankelijkheidswet (EAA), de best practices en de Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.2 AA-standaard.
Wat is de Europese Toegankelijkheidswet (EAA)? De European Accessibility Act (EAA) is een EU-wet die alledaagse producten en diensten – zoals bankieren, transport en e-commerce – toegankelijker maakt voor mensen met een beperking. Door gemeenschappelijke regels in heel Europa te creëren, worden barrières weggenomen en kunnen bedrijven meer inclusieve ervaringen voor iedereen aanbieden.
De Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) definiëren vereisten voor ontwerpers en ontwikkelaars om de toegankelijkheid voor mensen met een beperking te verbeteren. Het definieert drie conformiteitsniveaus – Niveau A, Niveau AA en Niveau AAA. De richtlijnen omvatten een breed scala aan toegankelijkheidsfuncties, waaronder tekstgrootte en -kleur, toetsenbordnavigatie en compatibiliteit met schermlezers.
Op onze app is het voor onze klanten mogelijk om online hun vakantie te boeken. Het gaat daarbij om allerlei soorten vakanties en het is bijvoorbeeld ook mogelijk om vliegtickets en cruisetickets op onze website te boeken. Ook is het mogelijk om via de website in contact te komen met TUI en om allerlei informatie over de vakanties en overige diensten (zoals bijvoorbeeld ook TUI Garanties en Verzekeringen) te verkrijgen.
Onze app is momenteel nog niet volledig toegankelijk voor mensen met een beperking. We blijven echter actief op zoek naar verbeterpunten en oplossingen, en we hebben in de afgelopen maanden grote vooruitgang geboekt.
Wij hebben onze teams getraind en ondersteund om een toegankelijke app te ontwikkelen, zodat klanten met een beperking de keuze hebben om hun vakantie online te boeken of contact met ons op te nemen. Daarnaast hebben we een digitale Toegankelijkheid werkgroep opgericht om onze processen te evalueren en te verbeteren.
We hebben al verschillende specifieke toegankelijkheidsverbeteringen geïmplementeerd, waaronder:
Wij waarderen feedback van gebruikers met een beperking over hoe wij de toegankelijkheid van onze app kunnen verbeteren.
Als je toegankelijkheidsproblemen ervaart of opmerkingen heeft, laat het ons weten via het feedbackformulier in de app. Ga hiervoor naar de Account-tab in de app, scrol naar beneden en tik op de knop “Wat vindt je van de app?”. Wij zullen jouw feedback gebruiken om onze app voor iedereen toegankelijker te maken.
Je kunt de volgende informatie opnemen in jouw feedback:
Wij waarderen je feedback en gebruiken deze om de toegankelijkheid van onze app te verbeteren.
Deze verklaring is voor het laatst bijgewerkt op 18/06/2025. We hopen dat deze informatie je helpt om onze inzet voor toegankelijkheid te begrijpen. Heb je verdere vragen? Neem gerust contact met ons op!