TICKET SALE: Daar krijg je een grote glimlach van!

Veilig en onbezorgd op reis

Hier vind je meer informatie over de veranderingen tijdens je vlucht. We informeren je over de voorbereiding, wijzigingen op de luchthaven en wat anders is tijdens de vlucht. Zo kunnen we samen veilig en onbezorgd op reis.

Zorg dat je alle informatie goed doorleest, we adviseren je om deze pagina minimaal 1 dag voor vertrek nogmaals goed te bekijken, mocht informatie aangepast zijn. 

Vlieg je NIET met TUI fly (vluchtnummer OR of TB)? Raadpleeg dan de website van je uitvoerende luchtvaartmaatschappij voor meer informatie met betrekking tot coronamaatregelen. 

  • Mondkapje verplicht
  • Handbagage onder je stoel
  • Afstand houden op de luchthaven
  • Hygiënemaatregelen aan boord

Weer op reis met een grote glimlach

Hier vind je meer informatie over de veranderingen. Bij het boeken en voor vertrek, maar ook op de luchthaven en tijdens je vlucht. We kijken er naar uit om deze zomer weer samen te vliegen! Ontdek alle maatregelen in onze video. We zullen deze informatie steeds bijwerken, dus zorg dat je deze pagina’s regelmatig in de gaten houdt.

Mondkapje verplicht voor passagiers en crew

Is een mondkapje verplicht?

Een mondkapje dragen is verplicht op het vliegveld en aan boord, een zelfgemaakt mondkapje is niet toegestaan. Je draagt het mondkapje vanaf het instappen, gedurende de vlucht en tijdens het uitstappen. Houd er rekening mee dat je mondkapje regelmatig gewisseld moet worden, zorg dus dat je er voldoende meeneemt voor zowel de heen- als terugreis.

  • Vanaf 6 jaar en ouder ben je verplicht om aan boord een mondkapje te dragen tijdens de gehele vlucht.
  • Je moet iedere vier uur je mondkapje vervangen. Je bent verplicht om zelf genoeg mondkapjes mee te nemen voor je heen- en/of terugreis.

Wat is een geschikt mondkapje?

Onder een geschikt mondkapje verstaan we een mondkapje dat de mond en neus volledig bedekt, zoals chirurgisch mondkapje en (niet-) medisch mondkapje. Voor niet-chirurgische mondkapjes raden wij een mondkapje aan waarbij je het filter kan vervangen. Andere mondbescherming zoals een sjaal of kledingstuk zijn niet voldoende en kunnen niet worden toegelaten.

Alleen handbagage onder de stoel

Alleen persoonlijk item aan boord

Om bewegen aan boord te beperken worden de bagagebakken minimaal gebruikt (alleen voor medische of speciale bagage). Handbagage moet onder de stoel voor je geplaatst worden. Een rug-, hand- of laptoptas per persoon, mag maximaal 30 x 30 x 15 centimeter zijn en mag maximaal 10 kg wegen. Voor een handbagagekoffer van maximaal 55 x 40 x 20 centimeter en maximaal 10 kg, is geen ruimte aan boord, deze kan je gratis inchecken bij de incheckbalie.

Op de luchthaven

Maatregelen op de luchthaven

Op de luchthaven ligt de nadruk op afstand houden. Er is meer personeel aanwezig en zijn er speciale looproutes voor inchecken en controle punten. Houd rekening met een beperkte opening van restaurants of winkels. Raadpleeg voor vertrek de website van je vertrek- of aankomstluchthaven voor de meest actuele informatie.

Service tijdens je vlucht

Tijdens je vlucht met TUI fly

Aan boord zorgen we voor zo min mogelijk contactmomenten tussen passagiers en cabinepersoneel. We vragen je om tijdens de vlucht te blijven zitten op je stoel. We lopen minder vaak rond en hebben een aangepast assortiment.

Service op Europese en Noord-Afrikaanse vluchten

Op Europese en Noord-Afrikaanse kun je iets kopen uit het TUI Café assortiment en betalen via PIN of creditcard. We bieden een kleiner assortiment in eten en drinken en bieden geen duty-free artikelen aan. Bekijk hier het assortiment.

 

Service op verre vluchten

Op verre vluchten ontvang je nog steeds een gratis maaltijd- en snackservice. De momenten dat we bij je langs komen zullen anders verdeeld worden en het assortiment kan afwijken. Hiernaast kun je iets kopen uit het TUI Café assortiment en betalen via PIN of creditcard. We bieden daar een kleiner assortiment en bieden geen duty-free artikelen aan. Bekijk hier het assortiment.

Is je zitcomfort Economy of Comfort?

Dit is belangrijk om vooraf te weten: 

  • Neem je eigen oortelefoon mee om gebruik te maken van de Inflight Entertainment schermen.
  • Aan boord serveren we één standaard maaltijd en heb je geen keuze uit twee maaltijden. Heb je dieetwensen, zoals vegetarisch? Reserveer je speciale maaltijd tot 72 uur voor vertrek.
  • Voor het opstijgen ontvang je een flesje water.

Is je zitcomfort Deluxe?

Dit is belangrijk om vooraf te weten:   

  • De aparte check-in balie en Security Fastlane is beschikbaar
  • De lounge is beschikbaar, bekijk van tevoren wel de openingstijden
  • Aan boord ontvang je de Deluxe service zoals je bent gewend, alleen de momenten dat we langskomen worden anders verdeeld.
  • Aan boord serveren we één standaard maaltijd en heb je geen keuze uit twee maaltijden. Heb je dieetwensen, zoals vegetarisch? Reserveer je speciale maaltijd tot 72 uur voor vertrek.
  • Helaas kan het collectors item van Return To Sender door veiligheidsredenen niet meer worden uitgedeeld.
Hygiëne en luchtkwaliteit in het vliegtuig

Is vliegen veilig tijdens corona?

Aan boord van onze vliegtuigen bevinden zich HEPA-filters, dit zijn moderne luchtfilters die de lucht vrij maken van ziekteverwekkers. De ventilatie in het vliegtuig is zeer goed gereguleerd waardoor verspreiding van virussen beperkt is. Aan boord hebben we extra hygiënemaatregelen genomen om te zorgen dat alles schoon blijft en is onze cabinebemanning goed getraind. Onze vliegtuigen worden iedere 24 uur grondig schoongemaakt.

Het gehele protocol met alle maatregelen die we aan boord van onze vliegtuigen nemen om verdere verspreiding van het Coronavirus (COVID-19) te voorkomen is hier te downloaden.