We respecteren jouw privacy

TUI.nl gebruikt verschillende soorten cookies en andere technologieën. Naast functionele cookies, plaatsen wij analytische cookies om het gebruik en de kwaliteit van onze website te meten. Ook plaatsen wij cookies voor een betere gebruikservaring. Deze cookies maken het mogelijk om gepersonaliseerde aanbiedingen te tonen, social media koppelingen te maken en maken het derden mogelijk om jouw gedrag te volgen en daarop afgestemde advertenties te tonen. Door op “Accepteer cookies” te klikken geef je toestemming voor het plaatsen van alle hiervoor omschreven cookies en andere technologieën om persoonlijke data te verzamelen. Indien je kiest voor “Weigeren” plaatsen wij enkel functionele en analytische cookies en zal er geen sprake zijn van gepersonaliseerde content.

Veelgestelde vragen

Goedenacht, stel hier je vraag
Hoe kan ik vermiste of beschadigde bagage claimen?

Omdat TUI fly een beperkte aansprakelijkheid heeft als het gaat om verlies, schade of vertraging van bagage, is het belangrijk dat je voor vertrek een goede reis- en annuleringsverzekering afsluit.

Wij adviseren je om contact op te nemen met jouw verzekeringsmaatschappij. Zij kennen vaak een hogere aansprakelijkheid, waardoor het gunstiger is om de claim bij hen in te dienen. 
De verzekeringsmaatschappij verhaalt de kosten die zij uitkeren dan weer op ons. 

Heb je geen verzekering, betaal je een eigen risico of wijst de verzekeringsmaatschappij jouw claim af?
Maak dan een melding bij afdeling Klantenservice via het klachtenformulier.
Voeg het aangifterapport (P.I.R), bagagelabel en de originele aankoopbon(nen) toe aan jouw melding. 
De afdeling Klantenservice gaat dan voor je aan de slag.