We respecteren jouw privacy

TUI.nl gebruikt verschillende soorten cookies en andere technologieën. Naast functionele cookies, plaatsen wij analytische cookies om het gebruik en de kwaliteit van onze website te meten. Voor een betere gebruikservaring, het tonen van gepersonaliseerde aanbiedingen en om de ervaring op social media platformen te verbeteren delen wij jouw gegevens met 24 partners. Hiermee maken we het derden mogelijk om jouw gedrag te volgen en daarop afgestemde advertenties te tonen. Door op “Accepteer cookies” te klikken geef je toestemming voor het plaatsen van alle hiervoor omschreven cookies en andere technologieën om persoonlijke data te verzamelen. Je kunt je toestemming altijd weer intrekken op onze cookies pagina. Indien je kiest voor “Weigeren” plaatsen wij enkel noodzakelijke technische, functionele en beperkte privacy-vriendelijke analytische cookies. Er is dan geen sprake van gepersonaliseerde content.

Veelgestelde vragen

Goedenavond, waarmee kunnen we helpen?
Hoe kan ik vermiste of beschadigde bagage claimen?

Omdat TUI fly een beperkte aansprakelijkheid heeft als het gaat om verlies, schade of vertraging van bagage, is het belangrijk dat je voor vertrek een goede reis- en annuleringsverzekering afsluit.

Wij adviseren je om contact op te nemen met jouw verzekeringsmaatschappij. Zij kennen vaak een hogere aansprakelijkheid, waardoor het gunstiger is om de claim bij hen in te dienen. 
De verzekeringsmaatschappij verhaalt de kosten die zij uitkeren dan weer op ons. 

Heb je geen verzekering, betaal je een eigen risico of wijst de verzekeringsmaatschappij jouw claim af?
Maak dan een melding bij afdeling After Travel via het klachtenformulier.
Voeg het aangifterapport (P.I.R), bagagelabel en de originele aankoopbon(nen), foto’s van het vermiste/beschadigde bagagestuk en eventueel een bon van de reparatiekosten toe aan jouw melding. De afdeling After Travel gaat dan voor je aan de slag.