We respecteren jouw privacy

TUI.nl gebruikt verschillende soorten cookies en andere technologieën. Naast functionele cookies, plaatsen wij analytische cookies om het gebruik en de kwaliteit van onze website te meten. Ook plaatsen wij cookies voor een betere gebruikservaring. Deze cookies maken het mogelijk om gepersonaliseerde aanbiedingen te tonen, social media koppelingen te maken en maken het derden mogelijk om jouw gedrag te volgen en daarop afgestemde advertenties te tonen. Door op “Accepteer cookies” te klikken geef je toestemming voor het plaatsen van alle hiervoor omschreven cookies en andere technologieën om persoonlijke data te verzamelen. Indien je kiest voor “Weigeren” plaatsen wij enkel functionele en analytische cookies en zal er geen sprake zijn van gepersonaliseerde content.

Veelgestelde vragen

Goedemorgen, stel hier je vraag
Hoe gaat het op de luchthaven als er met een rolstoel gereisd wordt?

Na het inchecken kan de rolstoel worden afgeven bij de check-in balie en is er een leenrolstoel beschikbaar. Losse onderdelen, zoals het zitkussen en de voetsteunen bij voorkeur meenemen in de handbagage binnen de geldende handbagagevoorschriften. Is dat niet mogelijk, dan kunnen deze onderdelen met tape vastgeplakt worden aan de rolstoel.

Een looprek, rollator en opklapbare loophulp worden bij de gate ingenomen en in het vrachtruim geplaatst.

Wil je de rolstoel meenemen tot aan de gate, dan moet dit vooraf aangevraagd en akkoord gegeven worden. Voordat je aan boord gaat, wordt de rolstoel ingenomen bij de gate. Het is van belang om op de instapkaart vermelde tijd bij de gate aanwezig te zijn. 

Begeleiding op de bestemming geldt vanaf het vliegtuig naar de aankomsthal en vanaf de check-in naar het vliegtuig en geldt niet van/naar een eventuele transfer.

Op onze website staat een uitgebreide folder en daarin is precies te lezen wat er te verwachten valt en welke regels gelden.