We respecteren jouw privacy

TUI.nl gebruikt verschillende soorten cookies en andere technologieën. Naast functionele cookies, plaatsen wij analytische cookies om het gebruik en de kwaliteit van onze website te meten. Ook plaatsen wij cookies voor een betere gebruikservaring. Deze cookies maken het mogelijk om gepersonaliseerde aanbiedingen te tonen, social media koppelingen te maken en maken het derden mogelijk om jouw gedrag te volgen en daarop afgestemde advertenties te tonen. Door op “Accepteer cookies” te klikken geef je toestemming voor het plaatsen van alle hiervoor omschreven cookies en andere technologieën om persoonlijke data te verzamelen. Indien je kiest voor “Weigeren” plaatsen wij enkel functionele en analytische cookies en zal er geen sprake zijn van gepersonaliseerde content.

Veelgestelde vragen

Goedenavond, stel hier je vraag
Hoe kan ik een vluchtvertraging claimen?

Als je vlucht – ongeacht vluchtafstand – een aankomstvertraging heeft gehad van 3 uur of meer, heb je in sommige gevallen recht op een vergoeding op basis van de Verordening (EG) 261/2004. Je hebt geen recht op vergoeding wanneer de aankomstvertraging (mede) het gevolg is van buitengewone omstandigheden. 

Meer informatie over de hoogte van een eventuele vergoeding en omstandigheden waaronder een luchtvaartmaatschappij niet verplicht is een vergoeding te verstrekken, vind je op de website van de Rijksoverheid. Als je recht hebt op een vergoeding kun je een claim indienen bij de luchtvaartmaatschappij.

Als je een reis- en/of annuleringsverzekering hebt afgesloten dan raden wij bij een vertreksvertraging van meer dan 8 uur aan om te controleren of je recht hebt op een vergoeding. 
De reisverzekering geeft geen vergoeding voor een terugreisvertraging, aangezien de vakantie dan ten einde is.

Wil je een vertragingsclaim indienen met een aankomstvertraging van meer dan 3 uur voor TUI fly Nederland (OR vlucht) gebruik dan het webportaal.