We respecteren jouw privacy

TUI.nl gebruikt verschillende soorten cookies en andere technologieën. Naast functionele cookies, plaatsen wij analytische cookies om het gebruik en de kwaliteit van onze website te meten. Voor een betere gebruikservaring, het tonen van gepersonaliseerde aanbiedingen en om de ervaring op social media platformen te verbeteren delen wij jouw gegevens met 24 partners. Hiermee maken we het derden mogelijk om jouw gedrag te volgen en daarop afgestemde advertenties te tonen. Door op “Accepteer cookies” te klikken geef je toestemming voor het plaatsen van alle hiervoor omschreven cookies en andere technologieën om persoonlijke data te verzamelen. Je kunt je toestemming altijd weer intrekken op onze cookies pagina. Indien je kiest voor “Weigeren” plaatsen wij enkel noodzakelijke technische, functionele en beperkte privacy-vriendelijke analytische cookies. Er is dan geen sprake van gepersonaliseerde content.

Veelgestelde vragen

Goedemorgen, waarmee kunnen we helpen?
Kan mijn geboekte stoeltype aan boord afwijken?

Het kan voorkomen dat je stoelnummer aan boord afwijkt van het nummer dat op de bevestiging staat. Bij een afwijkend stoelnummer proberen we om je reisgezelschap bij elkaar te zetten. In een vergelijkbare zone en hetzelfde stoeltype als in de oorspronkelijke boeking. 

In de volgende situaties kan de bemanning je aan boord terugbetalen:

  1. Het stoeltype dat je hebt gekregen komt niet overeen met het type dat je geboekt hebt en je bent niet om veiligheidsredenen verplaatst (bijvoorbeeld vanwege voorwaarden van stoeltypes bij de nooduitgang). 
  2. Je hebt stoeltypes voor meerdere personen naast elkaar geboekt maar je zit niet naast elkaar. 

 Als je door wijzigingen van de luchtvaartmaatschappij om operationele redenen niet het stoeltype kunt krijgen wat je hebt geboekt, worden alleen de boekingskosten van het stoeltype terugbetaald. Als TUI hier op voorhand van op de hoogte is, word je nog voor vertrek geïnformeerd.