Transavia heeft ons laten weten dat zij genoodzaakt zijn om diverse aanpassingen in hun vluchtschema te doen in de periode 18 april tot en met 30 juni. Dit kan gevolgen hebben voor reizigers die bij TUI een vakantie hebben geboekt en waarbij de vlucht door Transavia wordt uitgevoerd. Reizigers die het betreft worden door ons persoonlijk geïnformeerd.
We kunnen ons voorstellen dat je hierover vragen hebt. De meest gestelde vragen hebben we op deze pagina voor je op een rij gezet.
Q: Wanneer gaat Transavia deze wijzigingen doorvoeren?
A: Het gaat om Transavia vluchten in de periode van 18-04-2024 tot en met 30-06-2024.
Q: Hoe weet ik dat mijn vlucht wordt verplaatst naar een andere luchthaven?
A: Als we jouw vlucht moeten verplaatsen dan word je hierover zo snel mogelijk door ons of het reisbureau waar je geboekt hebt geïnformeerd.
Q: Hoe weet ik dat mijn vlucht is gewijzigd naar een ander vluchtnummer of vluchttijd?
A: Als we jouw vlucht moeten wijzigen dan word je hierover zo snel mogelijk door ons of het reisbureau waar je geboekt hebt geïnformeerd.
Q: Krijg ik ook bericht als er niets wijzigt aan mijn vakantie?
A: Nee, als er niets wijzigt aan jouw vakantie dan ontvang je van ons geen bericht.
LET OP: Dit betreft de boekingen met een Transavia vlucht tussen 18-04-2024 t/m 30-06-2024
Q: Mijn vlucht is verplaatst naar een andere luchthaven. Krijg ik nieuwe e-tickets voor de vluchten?
A: Ja, een dag nadat we de aanpassingen hebben verwerkt in jouw boeking staan de nieuwe e-tickets voor je klaar in myTUI. Dit is vanaf 21 dagen voor vertrek.
Q: Mijn vlucht is verplaatst naar een andere luchthaven. Als ik dit niet wil, mag ik mijn reis dan kosteloos annuleren?
A: Als je niet van een andere luchthaven wilt/kunt vliegen, dan kijken we graag met je naar de mogelijkheden. We vragen je om telefonisch contact met ons op te nemen. Je belt hiervoor met +31 88 088 5846. Dit telefoonnummer is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur. Of neem contact op met het reisbureau waar je geboekt hebt. We kijken graag met je of er een alternatief beschikbaar is.
Q: Mijn vlucht is verplaatst naar een andere luchthaven. Kan ik wijzigen naar een andere luchthaven?
A: Dit is helaas niet mogelijk. TUI heeft gekeken naar de mogelijke alternatieven en deze worden aan je aangeboden.
Q: Krijg ik een vergoeding als mijn vlucht verplaatst is naar een andere luchthaven?
A: Nee helaas geven wij hier geen vergoeding voor.
Q: Wijzigt de vertrektijd van mijn vlucht?
A: Dit kan het geval zijn. Zodra je vluchtnummer en vlucht bekend zijn, kun je de vertrektijden bekijken op: Vluchtstatus
Q: Kan ik de wijziging zien in de TUI App?
A: Ja, wijzigingen zullen zichtbaar zijn in de TUI App. Bij het reisschema zie je de luchthaven van vertrek en aankomst staan. Ben je al op je bestemming dan is de wijziging niet zichtbaar in de app.
Q: Worden de vervoerskosten van en naar de andere luchthaven vergoed?
A: Nee helaas geeft TUI hier geen vergoeding voor. Deze kosten kun je indienen bij Transavia.
Q: Ik heb een parkeerplaats geboekt bij de luchthaven/een taxi geregeld maar heb die nu niet meer nodig. Kan ik deze kosten claimen bij TUI?
A: Nee, je kunt deze kosten niet bij ons indienen. Wij adviseren je contact op te nemen met het bedrijf waar je de parkeerplaats/taxi geboekt hebt om te informeren wat de mogelijkheden zijn.
Q: Ik heb een overnachting bij de luchthaven bijgeboekt en heb deze nu niet meer nodig. Kan ik de kosten terugkrijgen via TUI?
A: Nee, je kunt deze kosten niet bij ons indienen. Wij adviseren je hiervoor contact op te nemen met het hotel waar je geboekt hebt en te informeren wat de mogelijkheden zijn om te annuleren.
Q: Kan ik een stoel reserveren voor mijn gewijzigde vlucht?
A: Ja, dat is mogelijk. Kijk op de Transavia website voor meer informatie over de services en de stoelreserveringen. Heb je al een stoelreservering gemaakt en wordt de vlucht omgezet naar een andere luchthaven? Dan krijg je de eerder gemaakte kosten van de stoelreservering retour en kun je een nieuwe stoelreservering maken. Stoelreservering maak je in je boeking. Ben je omgezet naar een andere vluchttijd dan worden de stoelreserveringen ook omgezet.
Q: Moet ik opnieuw mijn ruim/handbagage bijboeken?
A: Als je bagage hebt bijgeboekt voor je oorspronkelijke vlucht dan hoef je niks te doen. Dit wordt automatisch overgezet naar je nieuwe vlucht.
Q: Moet ik opnieuw de bijzondere bagage en/of begeleiding voor een rolstoel aanvragen?
A: Als bovenstaande al is aangemeld voor je oorspronkelijke vlucht dan hoef je niks te doen. Dit wordt automatisch overgezet naar je nieuwe vlucht. Heb je de bijzondere bagage nog niet aangemeld? Doe dit dan alsnog via het bijzondere bagage formulier: Bijzondere bagage bijboeken
Het aanvragen van een rolstoel kan via dit formulier Passagiers met beperkte mobiliteit
Q: Ik ben mindervalide en heb begeleiding aangevraagd. Is deze nu ook op de andere luchthaven geregeld?
A: Ja, de aangevraagde assistentie wordt overgenomen. Als je dit nog niet geregeld hebt, vul dan het rolstoelformulier in via de volgende link: Passagiers met beperkte mobiliteit