“Wees gewaarschuwd voor The Fives Downtown!”
Een verblijf van 12 nachten geboekt in dit hotel.
We kwamen helemaal uit Nederland dus het was een belangrijke factor dat het hotel van goede kwaliteit en comfort was want het was onze eerste keer in Mexico we wilden kunnen ontspannen en ook energie opdoen na drukke dagen met excursies.
Allereerst hebben we veel geld betaald om in dit hotel in Playa Del Carmen te verblijven maar ...
Een verblijf van 12 nachten geboekt in dit hotel.
We kwamen helemaal uit Nederland dus het was een belangrijke factor dat het hotel van goede kwaliteit en comfort was want het was onze eerste keer in Mexico we wilden kunnen ontspannen en ook energie opdoen na drukke dagen met excursies.
Allereerst hebben we veel geld betaald om in dit hotel in Playa Del Carmen te verblijven maar het voelde alsof 80% van de medewerkers hier niets om gaven, het enige waar ze om gaven was 'fooi'.
In onze eerste 6 dagen hier in dit hotel was onze kamer 4 keer niet schoongemaakt, wat betekende dat we na een actieve dag buiten of bij het zwembad terugkwamen en de kamer niet was schoongemaakt door de schoonmaker. Na hierover geklaagd te hebben, kregen we een nieuwe grotere kamer. Dit was een mooi gebaar van medewerker Eduard, hij was een medewerker die respectvol was en mijn punten als gast begreep. Het nadeel van deze nieuwe kamer (nummer 95) is dat de airco in de slaapkamer veel lawaai maakt en dat je het toilet van boven heel hard hoort doortrekken, waardoor je 's nachts wakker zou worden. Maar goed, we kregen een 'upgrade' dus ik klaag liever niet meer bij de receptie, want het was een heel gedoe om de koffers te pakken en van kamer naar kamer te verhuizen.
Dus de twee problemen die ik net heb uitgelegd zijn medewerkers die alleen geven om fooien en slechte/trage schoonmaak.
De volgende punten zijn ook zeer grote teleurstellingen voor ons. Tijdens onze eerste paar dagen van ons verblijf, ik denk 6 of 7 dagen, hadden we een leuk buffet met veel keuze, bijv. pannenkoeken, drie soorten eieren, drie soorten nacho's en veel verschillende soorten brood. We waren hier erg blij mee, want een goed ontbijt is erg belangrijk voor ons. Uit het niets hebben ze dit veranderd in 20% van de keuze van wat het eerst was, zonder het de gasten te laten weten.
We waren hier erg teleurgesteld over, omdat we betalen voor ons verblijf inclusief ontbijt. Die ochtend kon niemand me echt uitleggen waarom het ontbijt aanbod zo minimaal was, dus ging ik naar de receptie. Bij de receptie deelde ik mijn frustratie met de medewerkers, een van de medewerkers die Jésus heet was erg onbeleefd. Deze medewerker is de reden waarom we geen fooi hebben gegeven tijdens het uitchecken. Hij zei dat je blij moest zijn met het ontbijt en niet moest klagen. Wie ben jij om zulke dingen te zeggen op een zeer onbeschofte manier, echt slechte manieren, vergeet niet dat we jouw salaris betalen door duizenden euro's te betalen voor ons verblijf!!! Hoe dan ook, nadat ik hier boos over was geworden werd ik begroet door een zeer beleefd persoon, zijn naam was Otavio, de directeur van het hotel. Hij luisterde naar ons probleem en loste het heel effectief op, hij zei dat we van het menu konden kiezen in plaats van het kleinere buffet en ons probleem was opgelost, enorme dank aan hem voor het niet verpesten van onze ontbijt ochtend. De ontbijt gerechten van het menu waren echt heerlijk en ik zou ze aanraden!
Het volgende grote probleem bij dit hotel is dat je het als gast boekt vanwege het geweldige zwembad op het dak. Het is een geweldig voordeel waar je als gast natuurlijk voor betaalt. Nu het rare, als hotelgast geven ze je geen voorrang ten opzichte van een 'buitenstaander' die gewoon een dagkaart koopt om het zwembad op het dak te betreden, deze mensen betalen 700 pesos om in het zwembad te mogen zwemmen en ze houden ook de bar en keuken bezet, dus geven ze deze 'buitenstaanders' voorrang naar mijn mening is dit niet de juiste keuze want we zagen zelfs een jong stel dingen doen in het zwembad die ze in een hotelkamer hadden moeten doen!!! Niemand van het personeel gaf er iets om, Miguel zei er niets van omdat hij tips kreeg van deze dronken 'buitenstaanders'. Erg vervelende ervaring, en we z
Lees meer