TUI.nl maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. TUI.nl gebruikt functionele en analytische cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om je een optimale gebruikerservaring te bieden. Daarnaast worden door derde partijen tracking cookies geplaatst voor sociale media en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie en advertenties te zien krijgt op andere websites. Jouw internetgedrag kan door deze derden worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door gebruik te blijven maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je hiermee akkoord. Wil je niet alle soorten cookies toestaan? Kies dan voor Instellingen aanpassen. Of bekijk Meer informatie.

0
 
 

Mobiliteitsbeperkingen

Mobiliteitsbeperkingen

Een aangename vlucht voor iedereen. Dat is het motto van TUI. Wij helpen passagiers met een lichamelijke beperking graag met een groot aantal gratis services.

Mobiliteitsbeperking

Dit kan je van ons verwachten:
  • Wij helpen je vanaf de check-in tot aan je stoel in het vliegtuig
  • En begeleiden je van je stoel in het vliegtuig tot aan de bagageband op je bestemming
  • Jouw rolstoel, rollator of scootmobiel mag gratis mee
  • Jouw hulphond vliegt gratis mee en mag bij jou in de cabine
  • U kunt extra zuurstof aanvragen en meenemen
  • We houden graag rekening met je dieetwensen

Dit willen we weten

TUI zorgt ervoor dat je makkelijk en comfortabel reist. Om je goed te kunnen helpen, geef je tot uiterlijk drie werkdagen voor vertrek door wat je wel en niet kunt. En of je met een rolstoel reist of andere begeleiding nodig heeft. Hiervoor kan je dit formulier invullen.

Wat je van ons kunt verwachten

Bij de incheckbalie wachten we je op en brengen je naar het vliegtuig. En ben je volledig afhankelijk van je rolstoel, dan helpen we je tot aan je stoel in het vliegtuig. Bij aankomst staat er meteen weer iemand klaar om je naar de bagageband te brengen.

Wij zien je graag 2,5 uur voor vertrektijd van het vliegtuig bij onze incheckbalie in vertrekhal 3 op Schiphol. Zo is je rolstoel op tijd reisklaar.

Aanmeldformulier rolstoel » Lees meer over de afhandeling op andere luchthavens » Verberg

Maaltijdwensen

Uitsluitend op vluchten naar onze verre bestemmingen, kan je dieetwensen aangeven en een speciale maaltijd aanvragen.

Lees meer over de maaltijden »

Medische voorzieningen en bagage

De meeste medische voorzieningen en bagage nemen wij kosteloos mee, zoals bijvoorbeeld je rolstoel. Maar ook je hulphond vliegt gratis mee en mag bij je in de cabine. En om alles wat je nodig hebt mee te nemen, mag je gratis vijftien kilo extra medische ruimbagage meenemen.

Lees meer over medische voorzieningen en bagage

Blindengeleide-, hulp- en reddingshonden worden, ongeacht hun formaat, in de cabine geaccepteerd. De honden mogen worden vervoerd, mits het dier een mobiliteitsbeperkte passagier of een reddingsteam begeleidt. Zij worden gratis, zonder leeftas of kennel, toegestaan in de cabine, mits zij aan de riem worden gehouden en niet op de stoelen komen.

Lees meer over het meenemen (elektrische) rolstoelen en scootmobiels » Lees meer over medische bagage » Lees meer over extra zuurstof aan boord » Bekijk onze overbagagetarieven » Verberg medische voorzieningen en bagage

Alle informatie in een folder

In onze uitgebreide folder lees je precies wat je kunt verwachten en welke regels gelden. Bijvoorbeeld voor het meenemen van een rolstoel of als je extra zuurstof aan boord nodig heeft.