We respecteren jouw privacy

TUI.nl gebruikt verschillende soorten cookies en andere technologieën. Naast functionele cookies, plaatsen wij analytische cookies om het gebruik en de kwaliteit van onze website te meten. Ook plaatsen wij cookies voor een betere gebruikservaring. Deze cookies maken het mogelijk om gepersonaliseerde aanbiedingen te tonen, social media koppelingen te maken en maken het derden mogelijk om jouw gedrag te volgen en daarop afgestemde advertenties te tonen. Door op “Accepteer cookies” te klikken geef je toestemming voor het plaatsen van alle hiervoor omschreven cookies en andere technologieën om persoonlijke data te verzamelen. Indien je kiest voor “Weigeren” plaatsen wij enkel functionele en analytische cookies en zal er geen sprake zijn van gepersonaliseerde content.

Alles op een rij

  • Hulp vanaf de check-in tot aan je stoel
  • Begeleiding vanaf aankomst tot de bagageband
  • Rolstoel, rollator en scootmobiel gratis mee
Wat kun je zelf regelen?

Min. 3 werkdagen voor vertrek:

TUI zorgt ervoor dat je makkelijk en comfortabel reist. Om je goed te kunnen helpen, geef je tot uiterlijk drie werkdagen voor vertrek door wat je wel en niet kunt. En of je met een rolstoel reist of andere begeleiding nodig hebt.

Aanmelden

Sunflower Lanyard bestellen

De Sunflower Lanyard – oftewel een zonnebloem keycord – is speciaal ontworpen om een onzichtbare handicap op een discrete manier zichtbaar te maken. Zo laat je op zo’n drukke luchthaven anderen weten dat je misschien wat extra hulp, tijd of support nodig hebt. Een Sunflower Lanyard biedt geen garantie voor assistentie…maar we doen wel ons uiterste best. Meer informatie of de Sunflower Lanyard bestellen?

Naar Sunflower Lanyard website

Contact opnemen

Voor assistentie dat niet in het aanvraagformulier staat of overige vragen, kun je ons TUI Customer Services Center telefonisch bereiken.

Contact opnemen met TUI

Wat je van ons kunt verwachten

  • Bij de incheckbalie wachten we je op en brengen je naar het vliegtuig. En ben je volledig afhankelijk van je rolstoel, dan helpen we je tot aan je stoel in het vliegtuig. Bij aankomst staat er meteen weer iemand klaar om je naar de bagageband te brengen.
  • Wij zien je graag 2,5 uur voor vertrektijd van het vliegtuig bij onze incheckbalie in vertrekhal 3 op Schiphol. Zo is je rolstoel op tijd reisklaar.
  • Let op: het cabine personeel van TUI fly mag passagiers vanwege regelgeving aan boord niet optillen, dragen, medische handelingen uitvoeren of ondersteunen bij toiletbezoek.

Medische voorzieningen en bagage

  • De meeste medische voorzieningen en bagage nemen wij kosteloos mee, zoals bijvoorbeeld je rolstoel. Maar ook je hulphond vliegt gratis mee en mag bij je in de cabine. En om alles wat je nodig hebt mee te nemen, mag je gratis 40 kg extra medische ruimbagage meenemen.
  • Blindengeleide-, hulp- en reddingshonden worden, ongeacht hun formaat, in de cabine geaccepteerd. De honden mogen worden vervoerd, mits het dier een mobiliteitsbeperkte passagier of een reddingsteam begeleidt. Zij worden gratis, zonder leeftas of kennel, toegestaan in de cabine, mits zij aan de riem worden gehouden en niet op de stoelen komen.

Alle informatie in een folder

In onze uitgebreide folder lees je precies wat je kunt verwachten en welke regels gelden. Bijvoorbeeld voor het meenemen van een rolstoel of als je extra zuurstof aan boord nodig hebt.

Bekijk de folder