Ga zorgeloos op reis en laat je bagage thuis al inchecken en ophalen door Bagpoint. Zo skip je de lange wachtrijen op de luchthaven en ontloop je de drukte. Op de bestemming haal je je bagage weer zelf op van de band. Makkelijk, relaxed en ook een stuk veiliger.
De bagage pick-up service is alleen beschikbaar wanneer:
De service is nog niet te boeken voor de bestemmingen: Cuba, Jamaica, Mexico, Suriname en Tunesië.
Deze service is alleen beschikbaar voor TUI fly vluchten waarvan het vluchtnummer begint met OR. Voldoe je hieraan, dan kun je de bagage pick-up service direct reserveren zodra je je vakantie hebt geboekt.
Nu reserverenDe chauffeur komt je bagage 24 uur voor vertrek ophalen. Zorg er dan voor dat je online bent ingecheckt. De chauffeur heeft namelijk je boardingpass gegevens nodig. Thuis worden je reisdocumenten gecheckt en je bagage gewogen, gelabeld en verzegeld. Je ontvangt een bevestiging dat je je bagage hebt afgegeven en je koffers worden naar Schiphol gebracht. Zo hoef jij je koffers niet te sjouwen en reis je licht en relaxed naar de luchthaven.
Aangekomen op de luchthaven gaat je bagage mee in het bagagesysteem voor de reguliere verwerking en screening. Deze service van Bagpoint staat garant voor een veilig proces. Op de luchthaven sla je de bagage drop-off balie over en loop je direct door naar de security en vervolgens naar de gate. Dit kan op piekmomenten toch al gauw 60 minuten wachttijd schelen.
TUI is bemiddelaar bij het tot stand komen van de boeking. De service wordt uitgevoerd door Bagpoint B.V. Bij vragen of eventuele klachten over de uitvoering van de service wendt je je tot Bagpoint B.V.
De service is beschikbaar voor iedereen die vliegt met TUI fly vanaf Amsterdam Airport Schiphol en die online kan inchecken. Het vluchtnummer van TUI fly vluchten begint altijd met OR. Je vindt je vluchtnummer terug op je reispapieren of in myTUI.
Je kunt de service reserveren zodra je een boeking hebt gemaakt, een TUI boekingsnummer hebt en je binnen zes maanden vertrekt. Reserveren kan uiterlijk tot 48 uur voor het vertrek van je vlucht. Je bagage wordt dan binnen 24 uur voor vertrek opgehaald. Bij het ophalen moet online ingecheckt zijn en een boarding pass hebben. Houd er rekening mee dat Bagpoint minimaal 6 uur nodig heeft (vanaf het einde van het ophaaltijdvak tot de geplande vertrektijd van de vlucht) om tijdige verwerking van de bagage te kunnen garanderen.
Je kunt je reservering bij Bagpoint kosteloos annuleren tot 4 uur voor de ophaaltijd. Binnen 4 uur is restitutie niet meer mogelijk. Voor het annuleren van de service neem je rechtstreeks contact op met het supportteam van Bagoint op telefoonnummer 085 7924852.
De tarieven zijn afhankelijk van het gebied waar je woont en het aantal stukken bagage. De kosten beginnen bij €34,99 voor twee koffers in zone 1, €54,99 voor twee koffers in zone 2 en €74,99 voor twee koffers in zone 3. Na deze startbedragen betaal je €10,- per extra koffer. De exacte tarieven vind je online na het invullen van alle benodigde gegevens.
Een rolstoel valt onder bijzondere bagage en dit is helaas (nog) niet mogelijk bij Bagpoint. Bekijk hier een lijst van Bijzondere Bagage.
Het is niet mogelijk om medische ruimbagage te laten ophalen door Bagpoint. Indien je, naast eventuele reguliere bagage, medische ruimbagage hebt, dan kun je geen gebruik maken van deze service.
Dat is nog niet mogelijk. Bij terugkomst op Schiphol moet zowel jij als je bagage door de douane en moeten goederen eventueel worden aangegeven. De mogelijkheden voor een bagage-terugbrengservice worden momenteel bekeken.