We respecteren jouw privacy

TUI.nl gebruikt verschillende soorten cookies. Naast functionele cookies, die noodzakelijk zijn om onze website te laten functioneren, plaatsen wij analytische cookies om het gebruik en de kwaliteit van onze website te meten. Ook plaatsen wij graag cookies voor een betere gebruikservaring. Deze cookies maken het mogelijk om gepersonaliseerde en relevante aanbiedingen te tonen, social media koppelingen te maken en maken het derden mogelijk om jouw internetgedrag te volgen en daarop afgestemde advertenties te tonen (zogenaamde tracking cookies). Door op “Akkoord” te klikken geef je toestemming voor het plaatsen van alle hiervoor omschreven cookies. Indien je kiest voor “Weigeren” plaatsen wij enkel functionele en analytische cookies.

BIG SMILE WEEKS: TOT WEL 200,- EXTRA KORTING P.P.

Geld-Terug-Garantie

We willen dat je ontspannen op vakantie kan met TUI. Krijgt jouw bestemming een negatief reisadvies omwille van bijvoorbeeld COVID-19, dan krijg je uiteraard je geld terug, ook als je betaald hebt met een voucher*.

*Onder voorbehoud van een eventuele alternatieve regeling zoals uitgevaardigd door de overheid. 

Lees meer over onze Geld-Terug-Garantie in onderstaande FAQ en in de algemene voorwaarden

 

Dit zijn de mogelijkheden

Dit zijn de mogelijkheden

  • Boek met een gerust hart
  • Annulering, door TUI, bij negatief reisadvies
  • Krijg je reissom terugbetaald

Veelgestelde vragen 

Ik heb een boeking gemaakt bij TUI. Als TUI mijn reis annuleert, krijg ik dan een voucher? 

Nee, als TUI jouw reis annuleert, krijg je de betaalde reissom terugbetaald en zal er geen voucher meer worden uitgegeven. TUI brengt je op de hoogte van de annulering en zal daarbij informeren hoe de terugbetaling in orde kan worden gemaakt. Je ontvangt de terugbetaling binnen 4-6 weken. 

Afhankelijk waar je jouw boeking hebt gemaakt, lees je hieronder op welke manier op de hoogte wordt gebracht van de annulering en welke stappen je moet volgen om jouw betaalde reissom terugbetaald te krijgen: 

Ik heb mijn vakantie geboekt via de website, tui.nl of het CSC:

  • TUI annuleert jouw vakantie geboekt via de website, TUI.nl of het Customer Services Center.
  • TUI stuurt jou een e-mail met daarin de bevestiging van de annulering, in deze e-mail staat een link naar je Mijn TUI account, waar je het restitutieformulier kan terugvinden.
  • Vul het restitutieformulier in met jouw bankgegevens*.
  • Wanneer TUI dit ingevulde formulier ontvangen heeft zal de terugbetaalprocedure van start gaan.
  • Het duurt dan ongeveer 4 weken voordat je je betaalde reissom terugkrijgt. 

*Indien je dit document niet invult zal je ook geen terugbetaling ontvangen  

Ik heb mijn vakantie geboekt via een TUI winkel of een TUI at Home reisagent

  • TUI annuleert jouw vakantie geboekt via een TUI winkel of TUI at Home reisagent.
  • TUI stuurt je een e-mail met daarin de bevestiging van de annulering of de TUI winkel of TUI at Home reisagent neemt contact met je op.
  • Via Mijn TUI kan je een formulier invullen met jouw bankgegevens*.
  • Wanneer TUI dit ingevulde formulier heeft ontvangen zal de terugbetaalprocedure van start gaan.
  • Het duurt dan ongeveer 4 weken voordat je je betaalde reissom terugkrijgt.

*Indien je dit document niet invult zal je ook geen terugbetaling ontvangen

 Ik heb mijn vakantie geboekt bij een ander ANVR reisbureau.

  • Het reisbureau zal je op de hoogte brengen van de annulering.
  • Via het boekingskantoor krijg je je reissom terugbetaald binnen 6 weken.

 

Op welke vakanties is deze Geld-Terug-Garantie van toepassing? 

De Geld-Terug-Garantie geldt voor alle TUI Nederland N.V. (inclusief Goed Idee Reizen, FNV-boekingen en Beleef Reizen) aangeboden pakketreizen/reisdiensten m.u.v. losse vliegtickets geboekt op www.tui.nl of bij je ANVR aangesloten reisagent.

Hoe weet ik of mijn reis doorgaat of niet? 

Als TUI je reis heeft geannuleerd zal TUI je hier per e-mail van op de hoogte brengen. 

Wanneer is de Geld-Terug-Garantie van toepassing?

De Geld-Terug-Garantie is van toepassing wanneer jouw reisbestemming een negatief reisadvies heeft omwille van bijvoorbeeld COVID-19 en TUI als gevolg van het veranderde reisadvies de reis moet annuleren. Daarnaast zijn we ook afhankelijk van lokalen overheden die het reisadvies voor Nederlandse reizigers kunnen wijzigen als gevolg van COVID-19 en jouw reis naar de betreffende bestemming niet meer door kan gaan.

Wat betekent dit voor mijn annulerings-en/of reisverzekering? 

De Geld-Terug-Garantie vervangt niet de annulerings-en/of reisverzekering. 

Ik heb mijn vakantie betaald met een voucher. Krijg ik bij annulering opnieuw een voucher of krijg ik ook mijn geld terugbetaald? 

Heb je je vakantie betaald met een voucher en wordt je reis door TUI geannuleerd dan ontvang je geld terug in plaats van een voucher. In sommige gevallen krijg je bij annulering opnieuw een voucher. Krijg je liever de betaalde reissom terugbetaald, neem dan contact op met ons Customer Services Center of ga langs bij jouw reisadviseur. 

Kan ik nog voor de optie voucher kiezen? 

Nee, het niet meer mogelijk om voor een voucher te kiezen. Bij annulering van je boeking krijg je de betaalde reissom terug. 

Kan ik mijn vakantie nog omruilen? 

Je kunt nu je vakantie omruilen of nog wachten tot 7 of 28 dagen voor vertrek, afhankelijk van het type vakantie: 

- Bij Zonvakanties en Verre Reizen mag omruilen tot 7 dagen voor vertrek 

- Bij Dichtbij vakanties, Stedentrips, Wintersport, Rondreizen (inclusief fly-drives), Riviercruises, Busrondreizen, Singlereizen, Culinaire arrangementen, Actieve vakanties, alsmede Autovakanties mag omboeken tot 28 dagen voor vertrek 

Lees hier meer over onze Flexibele Omruilgarantie. 

Weer op vakantie met een grote glimlach

Samen uit, samen thuis

Ook als je deze zomer nog weg wil, kun je bij ons terecht. De keuze is op dit moment wellicht wat kleiner, maar we bieden nu alleen reizen aan waar we helemaal achter staan. Wat we samen doen om weer veilig en onbezorgd op reis te gaan en een actueel overzicht van bestemmingen waar je deze zomer al naar toe kan vind je hier.