TUI.nl maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken. TUI.nl gebruikt functionele en analytische cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om je een optimale gebruikerservaring te bieden. Daarnaast worden door derde partijen tracking cookies geplaatst voor sociale media en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie en advertenties te zien krijgt op andere websites. Jouw internetgedrag kan door deze derden worden gevolgd door middel van deze tracking cookies. Door gebruik te blijven maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je hiermee akkoord. Wil je niet alle soorten cookies toestaan? Kies dan voor Instellingen aanpassen. Of bekijk Meer informatie.

  • Contact met TUI
    • Bel ons 0900-8847 (70 cpg) Maandag t/m zaterdag08.00 - 23.00 uur Zondag09.00 - 23.00 uur
      do 25 mei Hemelvaart09.00 - 23.00 uur zo 4 juni 1e pinksterdaggesloten ma 5 juni 2e pinksterdag09.00 - 23.00 uur
    • Mail ons
    • Bekijk de veelgestelde vragen
    • Zoek een TUI reisbureau
    • Zoek een TUI mobiele reisadviseur
    • Over TUI Nederland
0
 
 

HARDLOPEN

Waarom TUI Sports?
  • Gegarandeerde startbewijzen
  • Zeer scherp geprijsd
  • Van start tot finish verzorgd
  • Speciale blessureverzekering
  • 25 jaar Holland Runner ervaring

Marathons om nooit te vergeten

Het is het mooiste wat er is: de 42.195 meter in het buitenland lopen. Wie deelneemt aan een grootse marathon zoals in New York, Londen, Tokyo of aan de halve marathon in Berlijn, vergeet die runner’s high nooit meer. TUI Sports organiseert hardloopreizen, onder andere naar de World Marathon Majors. Je startbewijs ligt al klaar. Waar ga jij over de finishlijn?

Marathonreizen van TUI Sports

Marathon peptalks in hartje Chicago of Parijs, je supporters in de Family Reunion Area. Welkom bij TUI Sports! Als officieel partner van de grootste internationale marathons én halve marathons verzorgen we hardloopreizen die van A tot Z verzorgd zijn. Zo is je startnummer gegarandeerd, staat je bed in een goed hotel en ben je omringd door een team van ervaren marathonlopers dat overal ter wereld de weg kent. Zodat jij scherp blijft tijdens jouw onvergetelijke 42.195 meter.

De voorbereiding op een (halve) marathon kost veel tijd en energie. Wij weten dat je die liever steekt in je training dan in het organiseren van de reis. Daarom neemt TUI Sports je dat laatste graag uit handen. En kun jij ervoor zorgen dat je straks goed voorbereid aan de start staat.

Schoenen

Goede loopschoenen horen bij hardlopers zoals hagelslag op je boterham. Koop je schoenen daarom bij een hardloopspeciaalzaak. Daar filmen ze de landing en afwikkeling van je voeten tijdens een testloop. Handig om te zien of je schoenen aanpassingen nodig hebben! Soms maken ze ook een blauwdruk van je voeten, waarop de drukpunten van je voeten te zien zijn. Onze gouden tip? Wissel je nieuwe schoenen in het begin af met de oude schoenen.

Trainen en schema's

Easy does it: trainen voor een marathon bouw je geleidelijk op. Op die manier wennen je longen, spieren en gewrichten aan zware inspanningen. Grote kans dat je gevarieerde trainingen volgt als je je aansluit bij een loopgroep of atletiekvereniging. Daar zijn gediplomeerde trainers actief, die je goed kunnen begeleiden. Even Googelen en je vindt 1001 trainingsschema’s. Bedenk wel dat deze schema's heel algemeen zijn opgesteld en dus niet op jouw specifieke 'kenmerken'. Een (professionele) trainingsbegeleider kan deze belangrijke gegevens verwerken in een gedegen trainingsschema dat ook rekening houdt met je gezinsleven, blessures en eventuele ziekte.

Wedstrijdtempo

Als het startschot gaat, is de verleiding groot om meteen mee te gaan in het vaak hogere tempo van andere lopers. Het lopen gaat dan nog soepeltjes en meestal heb je een bepaalde tijd per kilometer in gedachten. Maar als er in het begin van een race oponthoud ontstaat door de drukte, loop je al snel achter op dat schema. Probeer toch een zo strak mogelijk tempo te lopen, harder en zachter lopen tijdens een wedstrijd kost te veel kracht. Controleer pas na 5 kilometer op welke tijd je zit en probeer dan pas om de achterstand geleidelijk in te halen. Een marathon is lang, je hebt dus tijd om het opgelopen tijdverlies goed te maken.

Houding

Die eerste miles loop je nog goed rechtop. Zodra de vermoeidheid toeslaat, ben je geneigd omlaag te kijken en meer door de knieën te zakken. Een verkeerde houding maakt het lopen alleen maar zwaarder. Onze tip: doe alsof je over een schutting heen wilt kijken of houd je rug recht en duw de borst vooruit. Je zult direct meer rechtop lopen en de longen zullen zich voller zuigen dan bij een ingedoken houding.

Annemerel in Chicago

Chicago Marathon 2016

Bekijk sfeerfoto's van TUI Sports